toch nog een vraag over verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door samantha1, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hallo,

2 maand geleden heb ik de volgende vraag gesteld:

Hallo,

Ik heb sinds mei een nieuwe werkgever en daar heb ik een 0 - 40 uren contract.
    De ene week plannen ze mij rond 30 uur in, terwijl ik de andere week bijvoorbeeld weer 25 uur heb.. dit verschilt enorm.

Ik vroeg mij af hoe mijn zwangerschapsuitkering dan word berekend. Nemen ze dan het gemiddelde daarvan?

Ook zijn ze bij ons op het werk bezig met een verbouwing..waarschijnlijk gaan wij 4 weken voordat ik met zwangerschapsverlof ga 2 weken sluiten, waardoor ik dus 2 weken geen inkomen heb.. Is dit ook nadelig voor de hoogte van mijn zwangerschapsuitkering?

----------------------------------------------------------

Uw antwoord hierop was dat ik die 2 weken dan mijn vakantie uren kan laten uitbetalen.

Ik heb hier mijn eigen leidinggevende over gesproken, maar die zei dat ik geen vakantie uren opbouw. Vanwege mijn contract. Als ik vakantie heb, krijg ik namelijk ook niks uitbetaald. Ook kan ik niet in de ziektewet, omdat dat pas geld wanneer je een half jaar hier hebt gewerkt heb ik gelezen..

Word mijn uitkering dan nu echt alleen maar van 2 weken berekend? Ik heb de bedrijfsleider al gevraagd, maar die komt met het antwoord dat hij het wel ff uit gaat zoeken, maar tot nu toe nog steeds niks van gehoord, dus hopelijk kunt u mij helpen.

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Samantha1,

Als je wilt dan mag je via een privébericht je telefoonnummer sturen.

Ik neem dan contact met je op om je situatie te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina