vis eten tijdens zwangerschap. Maar ik lust het niet!! en nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door japino181, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. japino181

japino181 Lid

10 apr 2013
    25
    0
    0
    Goeden middag,
    Ik ben zwanger, en ik lus geen vis. nou moet ik van de verloskundige vis eten!
    maar dat lust ik niet! nooit gelust ook.
    En nu? heeft er iemand tips?
    ik wil niet dat me kleintje te kort komt.
    xx

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    ???Bizar ik ben vegetarier en ik geloof dat mijn kind gezond ter wereld is gekomen.. zonder vis enz... Ik merkte wel dat ik meer behoefte had aan olijven en avocado... ik dacht. (maar weet het niet meer zeker) dat de stoffen in vis ook hierin te vinden zijn...

3. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Wilde gok; visolie capsules?

Waarom MOET je perse van je verloskundige vis eten? Mijn schoonzus is een strikte vegetarier en heeft toch echte 4 gezonde kinderen gebaard!

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Moet je vis eten, of is je geadviseerd (voor een evenwichtig voedingsschema) om 1 à 2 keer per week vis op het menu te zetten?
    In het eerste geval... raar! Heb je ook direct gezegd, het niet te lusten? En om een alternatief gevraagd?

In het laatste geval vermoed ik dat de vk gewoon de voedingsregels van het voedingscentrum even met je heeft doorgesproken.
    En die adviseren 1 à 2 keer per week vis (zwanger of niet).

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat je vis moet eten hoor.
    Er zijn zat mensen die geen vis eten.
    En er zijn ook mensen (zoals ik) die noch vlees noch vis eten.
    Is volgens de behandelend gyn. écht geen punt.
    Gewoon een evenwichtige voeding, daar gaat het om.
    Mocht dat om de een of andere reden niet lukken, dan aanvullen met supplementen.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als je het niet lust, niet eten lijkt me....

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Lijkt mij een advies, want je is wel gezond.
    Maar als je niet lust of idd als je vegetariër bent dam niet, komt heus wel goed met kindje!

7. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Vroeger was er niks wat je juist wel en niet moest eten en toch zijn we allemaal gezond.. hmm ;)

8. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Het gaat om de omega-3 en een beetje om omega-6 (maar hier krijgen we bijna allemaal wel voldoende van binnen).
    In vis zit veel omega 3, het zijn vetzuren zoals ALA, DHA of EPA.
    In plantaardige olieën zit soms ook veel omega-3, maar naar mijn weten alleen ALA. Deze vorm schijnt iets minder nodig te zijn (voor een zwangerschap), maar het schijnt ook mogelijk te zijn dat je lichaam dit omzet in EPA of DHA.
    EPA en DHA, dat is waar het 'm volgens mij op draait. Het zijn omega 3 vetzuren die alleen in dierlijke producten voorkomen en vooral veel in vette vis dus (makreel, haring...).

Maar inderdaad, er hebben al heel wat vegetarische vrouwen gezonde kindjes op de wereld gezet.

Om nu te zeggen dat ze konden bevallen en dat het daarom raadzaam is om het op die manier te blijven doen; denk het niet. Nieuwe inzichten kunnen ons heel wat complicaties en vervelende zaken doen vermijden.

Dus misschien is het best wel een slim idee om af en toe een visolie-capsule te nemen. De meeste - weet ik uit ervaring - hebben geen vieze opboer-smaak, zodat je het niet vooralsnog de hele dag proeft. O, en let er dan dus op dat er goed veel EPA en DHA in zit.

Succes.

9. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

El Mare zwangerschaps-capsules :D

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, maar toen waren er wel veeeeel meer vroeggeboortes, sterfgevallen kort ná of tijdens bevallingen, enz.
    Vroeger was het echt niet beter hoor! ;)

Je mag trouwens ook niet alle vis eten he, gerookte vis mag weer niet geloof ik.

11. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik de omega 3 tabletten van de kruidvat. Volgens mijn verloskundige bevordert het de groei van de hersenen. Ben zelf ook geen vis eter en die capsules zijn een oplossing.

12. japino181

japino181 Lid

10 apr 2013
    25
    0
    0
    Bedankt allemaal!

het is niet zozeer dat ik het niet alleen niet lust. na een uur moet ik overgeven! (mijn hele leven al)
    Van mijn verloskundige minimaal 4x per week vis eten. ik heb het vanmiddag geprobeert! mar het gaat echt niet.

Ik ga vanmiddag wel langs de bio winkel voor vis olie tabletten of zo.

voor de rest eet ik gezond genoeg groente, fruit, vlees, granen en melk.

dus het kan geen kwaad geen vis eten?
    ps heel af en toe eet ik wel tonijn uit blik in de olijfolie.

bvd Jacintha

13. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    4x per week???? 1a2x per week heb ik wel vaker gehoord, maar 4x per week???

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zwanger van een zeemeerman?........ :D

Vind het een bizar advies...
    Ik heb nauwelijks vis gegeten tijdens zwangerschappen,.. Ben geen viseter enige waar ik wel van houd is verpakte zalm... En ja die mag je dan weer niet...

15. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik eet ook geen vis, dus ik ben wel blij met alle tips die hier staan. Morgen maar even langs de winkel.

16. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Ik eet ook amper vis, maar slik davitamon compleet mama plus omega-3 visolie.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Serieus, moet je t eten of is t een advies? Lijkt mij sterk dat zij bepaald wat je moet eten.

En waarom 'moet' je t eten?

18. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik eet geen vis, en zelden vlees. Ik let nu op dat ik iets vaker vlees eet, of in ieder geval voldoende vleesvervangers (noten, peulvruchten, etc.) Heb hierover overlegd met de VK, geen probleem. Wel slik ik die davitamon met omega 3, gewoon omdat ik zo zeker weet dat ik niets te kort kom!

Nu mijn moeder eet ook geen vis, en heeft tijdens 4 zwangerschappen nooit vis gegeten. Mijn twee broers zijn beide hoogbegaafd (niet leuk) en mijn zusje studeert diergeneeskunde ;)
    (over mij zullen we het niet hebben, hihi!)...

Als je gewoon logisch nadenkt bij wat je eet, alles met mate neemt, en niet te veel voorverpakte, of voorbereide rommel eet, dan gaat je beeb er echt niet onder lijden hoor!

19. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik eet ook geen vis, want ik lust het echt niet. Dit gevraagd aan mijn verloskundige en of het nodig is dat visolie capsules ga slikken. Zij zei dat dat helemaal niet perse hoeft. Ik heb het zelf wel gedaan. Maar volgens mij kan het dus helemaal geen kwaad.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je MOET 4 keer in de week vis eten?
    Beetje overdreven lijkt me!

Ik lust ook geen vis (behalve vissticks) dus die eet ik eens in de maand bij mijn groente en aardappelen, maar er is mij nooit verteld dat ik vis MOET eten.
    Het is inderdaad goed voor je kindje maar als je echt geen vis lust en ervan moet spugen moet je het ook gewoon niet eten hoor!

Er bestaan inderdaad ook tabletten die je kunt kopen.

Deel Deze Pagina