Hallo dames, Ik ben vandaag 35+2 weken zwanger en voel me niet zo lekker. 39,3 graden koorts, oren, neus en keel zitten dicht, spierpijn overal, en moeite met eten. Nou is dit nou eenmaal de griep, en kan dat nog wel even gaan duren. Ik hoop alleen dat er misschien tips zijn om het wat dragelijker te maken. Ik heb namelijk een 2 jarige dochter die ook al een week grieperig is, en een zware bekkeninstabiliteit. Ik slik al 3x2 paracetamol, en zodra ik de kans zie ben ik onder de douche.
Is er iemand die boodschappen voor je kan doen? Dan kan jij binnenblijven. Lekker vers fruit halen en misschien neusspray. Neusspray met Xylometazoline mag je tijdens de zwangerschap gebruiken en vaak geeft het verlichting. Beterschap!
Mijn man doet de boodschappen en ik ben echt een fruiteter, ik gebruik tot nu toe alleen zoutoplossing neusspray, zal straks even vragen of hij die met xylometazoline mee wil nemen voor me. Bedankt voor je reactie!
Houd je koorts ff in de gaten want hij is al vrij hoog , zou hem wel onderdrukken met paracetamol mag je 6 van per dag . Toen ik 30 weken zwanger was had ik de griep met koorts en moest toen extra ctg .. succes
Je rust pakken en je dochter tijdelijk wat vaker naar de opvang brengen (dagje of dagdeel extra) of naar iemand uit je sociale vangnet. Zelf ook erg last van bekkeninstabiliteit en mijn zoon gaat sinds deze week op de enige dag dat ik de hele dag alleen met hem ben 2 uurtjes bij opa en oma spelen zodat ik kan slapen. Ik kom dan lichamelijk echt bij, kan m'n lichaam even laten rusten en daarbij: vergeet niet dat pijn zeer vermoeiend is. Ik denk dat. Als je die rust pakt je ook sneller bovenop je griep bent.
Bedankt voor de reacties!! Mijn dochter gaat inderdaad ook al extra naar kinderdagverblijf. Opa's en oma's helaas niet in de buurt. De neusspray lijkt wel te werken, en morgen moet ik sowieso naar verloskundige voor liggingsecho, zien we meteen hoe de kleine reageert
Hey!! Wel iets beter, de koorts is weg, daarmee de spierpijn een stuk minder en ik kan weer een stuk beter ademen. Maar nooit geweten dat een griep kan voelen alsof er een stoet vrachtwagens over je heen gereden heeft haha