Ziekte verzuim of vakantie dagen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Friesin, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik heb in dec een functioneringsgesprek, ik zal het dan aankaarten.
    Bedankt voor alle reacties en LoveAim, ik heb via Freya een stuk gevonden over wat het trafect IVF/ICSI precies inhoud en wat je als werkgever en werknemer kan doen.

Bedankt daarvoor:)

Groetjes Friesin

2. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik had zelf de fm's altijd om half 8 'sochtends, dan was ik gewoon op tijd op mijn werk om 8 uur. Voor de inseminatie zei ik dat ik naar het ziekenhuis moest. Ik heb geen uitleg gegeven.

Je hebt recht op uren om naar de dokter, tandarts whatever te gaan. Ze hebben hier ook nooit een uitleg geëist.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben ook heel open. De uren die ik later ben of eerder weg of iets worden allemaal als te weinig gewerkte uren genoteerd. Afgelopen cyclus heb ik het op kunnen lossen door late diensten te draaien, en op de iui dag was ik vrij.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik me gerust ziekmeld een volgende keer...

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik verbaas me altijd wel hoe 'onaardig' veel werkgevers hiermee omgaan. Ik heb denk ik geluk gehad (voor mijn dochter) die werkgever en veel collega's wisten ervanaf. Niet het wanneer trouwens. Dit overlegde ik alleen met de roostermaker en mijn teamleider. (Onderwijs) er werd zoveel mogelijk omheen geroosterd.
    Nu met een andere werkgever heb ik het geluk gehad dat veel echo's op mijn vrije dagen/weekend of laat in de middag vielen/konden.
    Voor de ander afspraakjes mask ik er weinig woorden aan vuil en noem het ook huisartsbezoek/ziekenhuisbezoek. Heb één keer keihard gelogen (ooohw) over een cyste en de laatste keer over 'last' van keizersnede (heb ik echt) en onderzoekjes....
    Dit is mijn 6de icsi (in totaal) en ik vertel niets meer, wil gewoon geen onbedoelde (lompe) goedbedoelde opmerkingen...
    Ik zit trouwens in het onderwijs en heb niet eens vrije dagen! (Naast mijn 14 weken vakantie dan :))

5. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik 'krijg' alle ziekenhuis bezoeken van mijn werkgever. Maar mijn werkgever is dan ook het ziekenhuis waar we de ICSI behandeling hebben. Dus het is dichtbij en ben dus niet zo lang weg. Bij de punctie meld ik me ziek, tot de dag dat ik weer kom werken (meestal na 3 dagen) maar mijn puncties zijn enorm belastend en moet altijd lang genezen.
    Ik vind het altijd zo naar om te lezen dat mensen elke keer uren op moeten nemen. Dan heb je toh bijna geen vrije dagen meer over?!
    Ik besef me wel dat mijn werkgever heel erg coulant is hoor, en dat ik echt in mijn handjes mag knijpen met deze regeling.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @koosatillaluna: Ik werk zelf in een academisch ziekenhuis op de IC, en ben in een ziekenhuis dichterbij onder behandeling. Maar mij wordt verteld adat ziekenhuis bezoeken niet meer in de cao staan als vrije uren. Ik krijg het dus niet voor elkaar. Mag ik vragen hoe jij het geregeld hebt? Wij zitten trouwens in een IUI serie, net de eerste gehad. Dus dat is wel minder belastend wat betreft puncties en terugplaatsingen. Maar ik vind het ook fijn om de dagen na IUI vrij te zijn, en niet te hoeven stressen en rennen op het werk. Nu viel de inseminatie toevallig in een reeks vrije dagen, en gelukkig maar want heb forse buikpijnen gehad...

7. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Hier wist iedereen het toen we met de eerst bezig waren. Nu heb ik erg flexibel werk en kwam wat later of ging eerder weg. De uren die ik miste haalde ik op andere dagen in. Vaak had ik al genoeg uren staan.
    Voor de punctie heb ik ne volgens mij de eerste keer ziek gemeld maar kan ook dan ik een dag heb gewisseld. Nu heb ik nergens last van een uur na de punctie, dus dagen erna ben ik gewoon weer aan het werk gegaan.

Bij de tweede hebben wij het niemand vertelt. Ik ben gewoon wat eerder of later weggegaan of gekomen. Nu zit ik ook nooit op een plaats, dus zo lang ik mijn uren maak ziet niemand het. De punctie viel op mijn vrije dag dus hoefte ik daarvoor ook niets te regelen.
    Nu moet ik ook zeggen dat ik 10 minuten lopen van het zkh woon dus ben er zo vanaf thuis.

Bij ons staat in de cao dat er ruimte is voor zkh bezoek, maar wel zo veel mogelijk in je eigen tijd. Bij dit laatste staat dan ook dat iedere gebruik moet maken van de flexibelheid van ons systeem.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kon alles tijdens de behandelingen buiten werktijd om plannen. Mijn man niet. Gelukkig heeft hij een zeer coulante werkgever en werd het 50% vakantieuren en 50% in de baas zijn tijd. Overleggen werpt soms vruchten af :)

9. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik heb eigenlijk weinig moeite hoeven doen om deze regeling te maken. Ik heb wel mijn baas vertelt dat het emotioneel een zwaar traject is en hij meer aan mij heeft wanneer ik (zeker na de punctie) de tijd neem om te herstellen. Ik moet wel zeggen dat ik ook het type werk heb waarbij het kan. Ik heb geen patienten die op me wachten, of afspraken die daardoor niet door kunnen gaan. Werk op een laboratorium dus het ergste wat er kan gebeuren is dat een collega iets van mij moet overnemen. En het is ook wel zo dat ik als ik wat langer dan noodzakelijk tijd nodig heb ik wel vrij neem hoor, ik maak er geen misbruik van :p

Deel Deze Pagina