Ik heb bij m'n eerste IVF dus 150eh gehad. Dat is vrij laag voor iemand van mijn leeftijd (40) maar mij AMH (zegt iets over hoeveel eitjes je nog over hebt) was bovengemiddeld hoog. Opbrengst was 6 eicellen, 3 bevruchtingen, 1 verse tp en 1 cryo die helaas het ontdooien niet overleefd heeft. Over een kleine week verwacht ik mijn menstruatie en start ik met IVF 2. De arts stelt voor om iets meer te gaan stimuleren zodat ik hopelijk meer eicellen heb, dan 2 verse kan laten terugplaatsen en dan ook nog wat meer cryo's hopelijk. Dus ze stelt voor om van 150eh naar 225eh te gaan. Is dat niet een grote stap? Zit natuurlijk ook niet te wachten op overstimulatie. Wat denken jullie? Ervaring met zo'n stap?
ja ervaring mee. Bij de 1e ivf begonnen met 150, maar dat bleek te weinig te zijn en halverwege zijn we doorgegaan op 225. Helaas is de 1e ivf op niets uitgelopen (wel bevruchting, niet goed doorgedeeld, dus geen terugplaatsing). Bij de 2e ivf poging zijn we gelijk gestart met 225. Hiervan hadden we uiteindelijk 6 embryo's waarvan de verse onze dochter is geworden. Op dit moment ben ik 37 jaar en zijn we gestart voor een brusje. Weer heb ik 225 gespoten, hier zijn 7 follikels op gaan groeien. En gisteren hier een terugplaatsing van gehad. Bij mij heeft meer spuiten dus geholpen, iets meer follikels, maar ook weer niet veel te veel. Ze waren blij met de 7 die waren gaan groeien. Dus denk niet dat je bang hoeft te zijn voor overstimulatie. Ze houden je in het ziekenhuis natuurlijk ook goed in de gaten. Succes met het traject!