Lang verhaal

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MamaTal85, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een lastige en lange vraag.

Eerder zijn er twee van mijn kindjes overleden.

In september 2011 ben ik moeder geworden van een levend kindje, na een goede, maar pittige zwangerschap met zware bekkeninstabiliteit, onzekerheid en psychische problemen.

Toen ik in december aan het werk moest, kreeg ik de klap van de eerdere kindjes en ben ik psychisch ingestort. Ik durfde mijn kindje niet achter te laten bij anderen omdat ik visioenen had dat hij zou overlijden.
    Ook had ik nog heel veel last van bekkeninstabiliteit en dat is lastig als je in een restaurant werkt.

Ik heb me dus ziek gemeld meteen na mijn verlof, en heb me ingeschreven bij de psycholoog.

Ik hoorde nooit iets van mijn werkgever, mijn man heeft hem een aantal keren aan de telefoon gehad vanwege het te laat betalen, en ook toen heeft werkgever nooit gevraagd hoe het was met mij.

Afgelopen oktober was hij weer te laat met betalen en toen mijn man belde, zei mijn werkgever binnenkort te bellen voor een afspraak om te kijken hoe verder.

Deze maand betaald hij gewoon niet. Hij zegt dat er een uitkering voor mij zou zijn aangevraagd, maar dit is pas mogelijk na 104 weken. Toen kwam hij ineens met het verhaal dat hij vind dat ik te weinig doe om terug te komen werken en dat hij dus niet gaat betalen.

Toevallig zijn we vandaag in het leegstaande huis geweest waar wij vijf jaar geleden weg zijn gegaan, en kwamen we daar post tegen van de arbo, met verzoeken voor afspraken in februari en juni 2012!

Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd. Dat ik echt bij toeval die brieven vond, en of we een nieuwe afspraak konden maken. Ze waardeerden het dat ik alsnog belde, en gaven aan dat dit echt wel een fout was van mijn werkgever. We hebben dus voor volgende week een Nieuwe afspraak staan, en ik heb mijn werkgever ook ingelicht over deze fout van zijn kant. Op deze manier kan ik natuurlijk nergens aan meewerken.

Inmiddels voel ik mezelf alweer stukken beter, heb nog regelmatig last van mijn bekken, maar dat zal nooit meer overgaan, en ben ik bezig met de laatste grote stap! Ik heb zoontje ingeschreven bij KDV omdat familie plotseling heeft aangegeven niet meer te willen oppassen. Binnenkort mag hij daarheen, en als dat goed gaat wil ik weer gaan werken.

Wat kan ik nu nog meer doen om te zorgen dat mijn werkgever mijn ziektegeld gaat betalen? Hij antwoord nergens op, en als we bellen zegt hij wat te laten horen, maar er gebeurd niets!

Heb ik voldoende gedaan en is het nu afwachten wat er gaat gebeuren?

Inmiddels kunnen wij de rekeningen niet betalen en zelf niet meer eten! We zijn echt afhankelijk van mijn loon!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MamaTal85,

Jij én je werkgever hebben verplichtingen met betrekking tot re-integratie bij ziekte. Als je niet voldoende meewerkt aan je eigen re-integratie, kan je werkgever je loon opschorten. Vind je zelf dat je wel voldoende hebt gedaan? Dan kun je hier door middel van een deskundigenoordeel een second opinion van UWV over aanvragen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Dank u wel voor de informatie!

Ik wist niet dat ik was uitgenodigd voor gesprekken, dordat de post niet bij mij binnenkwam, verder heb ik pogingen gedaa mijn werkgever op de hoogte te stellen van de situatie, maar mijn werkgever heeft nooit enig contact met mij gezocht of mijn mails beantwoord.

Nu ik de post toch heb gekregen heb ik meteen actie ondernomen naar arboned, en meteen een afspraak gemaakt voor volgende week.

Hopelijk komt het nu nog allemaal goed, al is het extra lastig weer aan het werk te gaan nu de verhoudingen zo slecht zijn. Ik zie mijn wekrkgever dagelijks op de werkvloer.

Deel Deze Pagina