Stoppen met roken

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje82, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hoi Allemaal,

Ik was sinds gister avond gestopt met roken en net dus toch
    weer zwak geweest en er toch weer 1 opgestoken :oops: :(
    Zwaar duizelig dus meteen en na 3 hijsjes die rot sigaret toch weer weg
    gegooit. Gelijk het gevoel van dom dom dom :oops:

Wil echt van het roken af omdat het gewoon beter is voor als ik eenmaal zwanger ben.....

Wie van jullie is ook onlangs gestopt en wie heeft er tips?

Liefs Daantje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow meid....doorzetten!
    Gebruik de zoekfunctie anders ff....laatst was er ook een topic over stoppen (inclusief tips).
    Ik moet zeggen..wij zijn allebei puur op doorzettingsvermogen gestopt. Heeeeel graag willen ;) (en geen kinderen kunnen krijgen).
    Ik hoop dat het je lukt meid, het is het zo vreselijk waard!
    Succes, zet hem op!
    Elmo

3. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Jah daarom wil ik dus zoooo graag stoppen omdat het het zeker waard is. En die kleine vraagt er natuurlijk niet om, daarom nu gestopt zodat hij/zij er tegen die tijd geen last van heeft.

Maar pfffff cold turkey stoppen is echt moeilijk joh.
    Petje af voor jou Elmo.

Hoe lang ben jij gestopt Elmo en hunker jij nog wel eens naar zon stinkstok?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...meneer en mevrouw Elmo zijn er nu precies twee jaar af! Heel soms (vooral na de 6e mislukte ICSI) smacht ik echt naar een sigaretje....maar doe het echt niet! Wil het gewoon echt niet meer!
    Heel veel succes meid!
    Elmo

5. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    manlief rookt ook, en niet zo gering.
    ooit gaat hij stoppen , maar wanneer...!
    ikzelf heb geen tips voor je, heb nooit gerookt. maar succes met stoppen in ieder geval!

6. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Thanx jullie zijn schatten!

Mijn mannetje is ook gister gestopt en die heeft nog nergens last van.... vind ik echt knap ;)

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bij de Etos schijnen ze nu gratis stoppen-met-roken-pakketten weg te geven.

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hmmm morgen maar eens kijken dan bij de etos :D

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Tijdens het aflezen van mijn zwangerschaptest had ik nog een peukie aan...Ben dus cold turkey gestopt....
    Heb er ot nu toe nog niet veel moeite mee...Alleen na het eten he.....Zalig zo`n sigaretje...Maar ik doe het neit..

10. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik wilde ook minstens een jaar van te voren gestopt zijn met roken als we wilden gaan klussen voor een kleine.
    Dat is dus nu al 4 jaar geworden.

Ik heb toen pleisters gehaald maar heb ze nooit gebruikt, mijn gedachte was als ik ze echt nodig zou hebben heb ik ze in huis.

succes

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Pleisters een idee?

12. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ik heb thuis dus ook zuigtabletten liggen, zit er sterk aan te denken om er daar af en toe 1 van te nemen.....

Voor de hoog nodige momenten....

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had van die kauwgom....3x ofzo...wat is dat smerig zeg! Helpt dus wel (in mijn geval).
    Elmo

14. Niet meer actief

Ik ben nu 3,5 jaar gestopt!
    Toen ik mijn 1e posi test had heb ik ze meteen weggegooid..
    En nooit meer aangeraakt.
    Ik heb ook voordat ik stopte vaker geprobeerd om te stoppen hoor en dat lukte me echt niet (door de stromende regen naar de winkel voor een pakje peuken!) maar toen ik zag dat ik zwanger was, was het voor mij echt MAKKELIJK.
    Ik wist dat als ik door zou roken dat mijn kind het binnen zou krijgen...daarom had ik niet 11 maand zo hard gewerkt ;) voor een kindje...eindelijk zwanger en dan mijn kind vergiftigen? Nee!
    Toen ze geboren was kreeg ik er soms wel zin in hoor als ik uit eten was etc...of gezellig op bezoek ergens..ik mistte mijn peukie en doe ik nu nog...maar omdat ik er al zolang vanaf ben...zonde om weer te beginnen..en t scheelt zoveel geld!

Mijn tip....uhm doe je best..stop niet cold turkey...maar minder...ipv een pakje per dag 10 een week lang, die week erop 5 per dag etc etc
    tot je op 1 zit bijvoorbeeld en dan stoppen...
    Maar niet ineens helemaal ;)
    SUC6!

15. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Dat is inderdaad een goede tip, steeds minder roken!
    5 op een dag zou nu al genoeg zijn.... :D
    en dan volgende week nog minder..... ;)

En dan in de 3de week stoppen.

Heel erg bedankt meiden, heb nu stof om over na te denken.
    Maar denk dat ik inderdaad ga voor minderen.... en dan compleet stoppen.

Heel veel liefs Daantje

16. Niet meer actief

Als je al kunt beginnen met 5 per dag, dat zou toch al super zijn meid!
    Die week erop 1 eraf...
    Die week daarop weer 1...
    en na een aantal weken ben jij gestopt of red jij het met misschien 2 of 3 per dag tot je zwanger bent en dan stop je zo in 1 keer meid! ;)

17. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    mijn advies is niet minderen want dan komt er juist altijd een bij. maar gelijk in een keer stoppen en ja dat is moeilijk spreek uit ervaring maar wat bij mij hielp was druk bezig zijn als ik er behoefte aanhad. de eerste dagen vond ik het ergste daarna ging het wel goed alleen had dan moeite bij rokers en die heb ik ook geprobeerd te vermijden zelfs mijn schoonouders.

18. Niet meer actief

zo te lezen ben je er gewoon niet aan toe. Je moet het niet doen voor een eventuele zwangerschap, maar echt puur voor jezelf. Anders is het gedoemd te mislukken..

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik ben ook gestopt vanwege mijn zwangerschap, en ben er ook nog steeds vanaf! (als ik niet zwanger was geworden, was het me nooit gelukt, deze reden had ik echt nodig)

20. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Minderen is gewoon jezelf voorde gek houden.... ;)
    Viel me ook op dat je die tip er meteen uit pakte... :)

Maar ik snap het hoor meis....ik ben er nu bijna 5 jaar vanaf..maar boyyyyyyyy wat was dat moeilijk!
    Maar stop meteen...met alles....niet minderen....dan laat je het alleen maar langer duren.
    De eerste week is echt rot, je lichaam moet dan wennen dat er geen nicotine meer komt...maar daarna word het al minder...dan moet het alleen nog tussen je oren vandaan.... :rolleyes:

Heel veel sterkte meis.....

(ik heb hier ergens nog een artikel over hoe het werkt in je lijf, na een week, na twee weken...ik ga zo ff zoeken...)

Deel Deze Pagina