Een vraag die ik ook direct aan de verzekeraar kan stellen, maar ik stel hem liever op neutraal terrein Mijn dochter is bijgeschreven op mijn verzekering. Volgens mij heeft zij geen eigen risico bij ziektekosten, dat in tegenstelling tot volwassenen natuurlijk. Nu vroeg ik mij echter wel af of zij voor de volledige vergoedingen in aanmerking komt, of dat wij die moeten "delen". Zo krijg ik bijvoorbeeld 600,00 vergoed voor bewegingstherapie. Betekent dat dat wij beiden 600,00 vergoed krijgen, of moeten wij dat bedrag delen?
Het geldt voor beiden apart, Ook al is ze met jou mee verzekerd, ze heeft toch gewoon haar eigen verzekering.
ze is gewoon hetzelfde verzekerd als degene waarbij ze op de polis staat bijgeschreven... als jij aanvullend verzekerd bent is zij dat ook...
Veel kosten voor je dochter worden uit de basisverzekering betaald. Je hoeft voor haar dus misschien niets bij te betalen (voor volwassenen inderdaad vaak wel). Kijk anders voor de zekerheid even in de voorwaarden van je polis, daar staat het precies.
Bedankt! Ik had al het vermoeden dat de mensen hier vast wel eens gebruik hadden gemaakt van de verzekering. Kan een hoop geld schelen!