Ziektekosten voor een ontsteking?

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Huisarts is "gratis". Zodra deze iets voorschrijft of laat onderzoeken kost dat eigen risico. Hoeveel is niet te voorspellen zonder de onderzoeken te kennen.

Het beste kan je vriend aan de huisarts melden dat hij zich daar zorgen over maakt. Een goede huisarts zal sowieso geen nutteloze onderzoeken doen, maar hij kan er wel extra rekening mee houden.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Tip!

Houd iedere maand altijd 30 euro apart. Na 12 maanden heb je dan je eigen risico bij elkaar gespaard. Mocht het nou zo zijn dat je die moet betalen dan is het niet in één keer een smak geld maar heb je al wat bij elkaar gespaard. En met een beetje geluk (dit jaar dus niet) gebruik je het niet en heb je of een financiële meevaller voor jezelf aan het einde van het jaar of je laat het natuurlijk staan zodat je volgend jaar je hier niet meer druk om hoeft te maken.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bedankt allemaal. Hij gaat morgenochtend bellen :D
    We gaan nu verder dweilen :( we hoorden een raar geluid vanaf de wc, wij kijken, water stond hoog maar niks aan de hand maar ik wilde in de berging aan het raam naar buiten kijken hoe hard het nog regent. Hele berging vol water :( heel de straat ondergelopen :( eerste keer in 7 jaar dat ik hier woon.
    Maar ontopic. Hij gaat morgen :)

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Nog even een vraagje dan van een domme Belg die het systeem in Nederland ook niet kent.

Stel man van TS gaat naar de dokter dan met zijn been, dat is gratis. Dokter schrijft medicatie voor. Gaat dat dan sowieso van het eigen risico of pas wanneer je effectief de medicatie ophaalt?

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Het wordt afgeschreven van je eigen risico wanneer de arts het voorschrijft. ( het kan zijn dat je het pas later op je site van je verzekering ziet staan hoor, kan hier weken duren)
    Of je het bij de apotheek ophaalt of dat je het daar laat liggen maakt niet uit. Je moet het toch betalen.

6. minon

minon Niet meer actief

Ligt er volgens mij ook aan welke medicatie. Er zijn bepaalde soorten die wel vergoed worden of een gedeelte buiten het eigen risico om.
    Stel hij moet naar het ziekenhuis en hij zou ineens de 360 euro eigen risico kwijt zijn kan je met je verzekering ook een regeling treffen om dit maandelijks af te betalen als dat zijn probleem is waarom hij niet wil gaan.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    De rekening van de apotheek wordt gedeclareerd bij de verzekering die het aan jou doorberekent als je nog eigen risico hebt. De apotheek mag geen rekening sturen voor medicatie die ze niet hebben afgeleverd. Als je dus niet met je recept naar de apotheek gaat kost het niets.. maar dan heb je ook niets..

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eigenwijs mannetje heb je.

Vele hebben het al gezegd. Je gezondheid is belangrijker dan die eigen risico.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar hij gaat al. Hij maakte zich alleen nog zorgen om het geld. Maar door die reactie van de apotheek zag hij het wel in dat hij moet gaan. En door jullie reacties is hij een beetje gerustgesteld

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vroeg het me gewoon af omdat ik wel eens ab kreeg voorgeschreven in België en dan krijg je daar de hele verpakking. Zit dan meestal veel meer in dan de zoveel dagen kuur die je arts zegt te nemen. Als ik dan later weer hetzelfde had en naar de dokter ging en ik kreeg precies hetzelfde voorgeschreven dan ging ik dat niet afhalen omdat ik dat medicijn nog had liggen en er ook nog genoeg van had voor nog een kuur.

Hier in UK is het dat je in veel gevallen echt het aantal tabletten meekrijgt dat de dokter voorschrijft. Kuur van 10 dagen en 2 keer per dag tablet innemen dan krijg ik exact 20 tabletten mee.

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kuur ab kost in NL slechts een paar euro.

In NL ook precies het aantal pillen dat je nodig hebt.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

In Nederland ook. 7 dagen kuur is voor 7 dagen medicatie mee ab.

Ik heb suiker en krijg voor drie maanden medicatie herhaal service.

Mijn ad krijg ik per maand net zo als mijn lorazapam en temazpam.
    Ben gelijk in het begin van het jaar mijn 360 kwijt. Hikt elke maand op mijn budget die betaling buiten mijn verplichten verzekering ik wil het ouderwetse ziekenfonds terug dat was 40 per maand nu ben je hier al gouw 150 per maand kwijt aan de ziekenkosten.

Ik heb dsw aanvullende verzekering die is 126 per maand en dan nog tien maanden lang 36 per maand aan eigen bijdragen.

Leuker kunnen we het niet maken. Ons verzekeringsstelsel.;)

13. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    #33 Tuuttuterdetuut, 3 aug 2014
    Laatst bewerkt: 3 aug 2014
    Mag ik vragen hoeveel zorgtoeslag je krijgt? Ben benieuwd naar de netto kosten.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Nee hoor je betaald alles zelf aan medicatie tot je eigen risico oo is, daar zijn geen uitzonderingen voor. Behalve voor kinderen want die hebben geen eigen risico.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij is naar de huisarts geweest.
    Weet nog niet wat het is, een soort infectie, ik denk dat hij er zelf niet aan uitkomt maar hij moet 3 keer per dag fluxloxacilline nemen

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Fijn dat hij is geweest nu hopen dat de ab snel aanslaat

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

72 euro zorgtoeslag.

Heb het voor je uit gerekend dan ben ik nog z.n 90 per maand aan zorg kosten kwijt. Daar heb ik mijn eigen bijdragen in mee berekend.

t.s beterschap met je man, en gelukkig is hij toch naar de ha gegaan je gezondheid is onbetaabaar;) ( bedoel ik positief.):)

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Nijntje heeft gelijk. VGZ kent het preferentie beleid. Dit is vrijgestel van het eigen risico. Terhandstellingskosten vallen er wel onder.

Overigens is VGZ volgens mij de enige die preferente geneesmiddelen niet verrekend met het eigen risico. Dit is een voorwaarden die zorgverzekeraars zelf mogen bepalen.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Snap het. Maar zorg wordt ook alleen maar duurder. Mede doordat mensen voor onzinnige dingen al naar de HA gaan. Zorgverleners die fraude proberen te plegen. Daarnaast zijn ook andere factoren veranderd waar we als mens die niet bekend is binnen de zorgverzekering niet bij stil staan.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Fijn dat hij is geweest!

Deel Deze Pagina