Hoi meiden, Ik ben hier nog niet zo lang als lid aanwezig. Lees wel al een tijdje mee. Zal me ff kort voorstellen. Ik ben 25 jaar en komt uit Limburg. Volgende week ga ik met de pil stoppen en vanaf maart gaan we er dan voor. Nu is mijn vraag misschien een hele domme vraag en staat hij hier misschien helemaal niet op de juiste plaats. Aangezien we nog maar 1x per jaar van verzekeraar en van verzekering mogen veranderen ben ik daar dus nu mee bezig. Op dit moment heb ik een jongeren xtra verzekering bij het V*Z (weet niet of ik hier reclame mag maken). Deze aanvullende verzekering dekt helemaal niets wat met een zwangerschap of bevalling te maken heeft. Voor 31-12-2006 moet ik dus overstappen naar een andere verzekeraar of een andere aanvullende verzekering. Wie weet waar ik op moet letten. Buiten alles wat met de zwangerschap te maken heeft heb ik eigenlijk heel weinig nodig. Dus geen extra therapieen of iets dergelijks. Wie kan mij helpen? Ik word er echt niet meer wijs uit. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Noa
Hoi hoi, Welkom op het forum. Je zou eens kunnen kijken in de lounge daar is momenteel ook een topic over zorgverzekeraars misschien word je daar wat wijzer van. Ikzelf zit bij zilveren kruis en dat bevalt me goed, zit ook een goede dekking voor kraamzorg en zo in, we krijgen zelfs de eigen bijdrage volledig vergoed. Succes ermee, Liefs Bibu !
ik ga zelf naar achmea (kan ik via het werk van me vriend doen,scheelt ons een hoop geld) en ik heb het pakket waar ze alles vergoeden (hebben we expres die genomen ivm een kinder wens)
Je kan ook binnen het VGZ nog overstappen naar een andere aanvullende verzekering op het moment dat je zwanger bent. De uitgebreide aanvullende verzekering lijkt het meest op de jongeren extra verzekering. (Ik werd toen ik te oud werd automatisch hier naar toe overgezet). Als je meer wilt betalen dan doen ze niet zo moeilijk. Je kan alleen 1x per jaar naar een andere verzekeraar overstappen. Als ik jouw was zou ik gewoon aangeven dat je bij VGZ blijft (als je tenminste wel tevreden bent dan he), en op het moment dat je positief test dan bel je op en geef je aan dat je naar uitgebreid aanvullend wenst te gaan per direct. EN dan weer tijdje later geef je aan dat je zwanger bent. O ja, ik krijg ook de eigen bijdrage voor de kraamzorg vergoed bij deze verzekering. Groetjes Daphne
Hoi Daphne, Bedankt voor je reactie. Ik ben heel tevreden over het VGZ. Ze zijn altijd snel met het beantwoorden van mailtjes en aan de telefoon hang je ook geen uren in de wacht. Declaraties worden snel afgehandeld enz....ben zeer tevreden dus. Als het idd mogelijk is om tussendoor naar een andere aanvullende verzekering te gaan dan ga ik dat idd zo doen zoals jij zegt. Bedankt. Groetjes, Noa