Bedankt voor de tips. Ik heb mijn vraag m.b.t. de vergoedingen en medische selectie inmiddels ook bij CZ en het Zilveren Kruis neergelegd... als ik een reactie heb zal ik het onder dit Topic plaatsen.
Hey! Hier een VGZ verzekerde en helaas ook een MMM- expert... Ik ben bij het VGZ uigebreid aanvullend verzekerd ( geloof dat ik iets van 110 euro per maand betaal) en heb tot op heden nog steeds alles compleet vergoed gekregen. Dat houdt in: * 9 x IUI * 2 x IVF * Pregnyl * Progestan * Fostimon * Gonal- F * Decapeptyl Vorige week heb ik een overzicht gekregen ivm de evt. teruggave van mn eigen risico van 255 euro....euhm...daar zat ik dus nogal overheen Totaal aan kosten dit jaar ruim 4000 euro wat volledig vergoed is! Hopelijk heb ik jullie wat geholpen?
Hey, dat is goed nieuws! Nou ja... niet dat je al zoveel achter de rug hebt, maar wel dat je geen zorgen hebt over de vergoedingen! Kan het ze altijd onder de neus wrijven als ze moeilijk doen. Enneh... ik duim voor je dat dit voorlopig je laatste behandeling was!
Ja zeg dat wel! Zijn echt blond geloof ik.... Ik ben nu informatie aan het verzamelen m.b.t. Puregon en Menopur... denk dat ik straks maar een nieuw topic open waar alle informatie onder kan.... anders wordt het weer zoeken. Eerst maar eens afwachten of ze mijn vraag nu WEL begrepen hebben...
Hahaha ik help het je hopen! De fostimon die ik gebruikte is trouwens hetzelfde als menopur, alleen een andere (goedkopere) merknaam. Succes met die doosjes daar!
ik kijk net op de site van VGZ en daarbij wordt bij uitgebreid aanvullend 50% van de kosten van Geneesmiddelen ter bevordering van de vruchtbaarheid bij overige fertiliteitsbevorderende behandelingen vergoed en 100% bij de plus aanvullende verzekering of het gezin&zeker pakket misschien handig om een lijstje te maken met elke verzekering en welk pakket ook handig voor andere dames...
Ja maar 'de doos' in kwestie vertelde me dat dat alleen voor IVF gold, en dat de precieze uitleg van deze voorwaarden 1 december bekend zijn. Als ik het in de mail zwart op wit kan krijgen ben ik er zeker van... dus daar wacht ik maar even op. Geen zin om straks een jaar verplichte pauze te moeten houden.... Op www.Freya.nl staat ook elk jaar een overzicht met de vergoedingen en verzekeringen. Alleen dat zal denk ik pas in december geplaatst worden en dat vind ik aan de late kant. Heb het het liefst gisteren geregeld.
ja ik ook... maar ik ga denk ik gewoon voor ZK 3* dan blijf ik gewoon bij mn oude vertrouwde zilverenkruis. maar misschien doe ik wel VGZ ziet er ook erg goed uit allemaal maar is voor mij wel 17 euro duurder in de maand...
ik ga 5 dec voor mijn eerste afspraak in het ziekenhuis ik was vezekerd bij oz wat dat dus nu cz word zover ik begrijp ben ik daar voor alle kosten verzekerd dat is dus bij een aanvullende verzekering
Ik heb inmiddels bericht gekregen van VGZ dat onder de Plus Aanvullend en onder het Gezin & Zeker pakket alle hormonen vergoed worden. :-D
hai ik ben bij cz, gewoon basisaanvullend en daar staat dat alle vruchtbaarheidsbehandelingen worden vergoed, muv IVF en ICSI, want daar zijn andere regels voor.. dus, was er wel blij mee
dus tot nu toe voor 2008: de aanvullende verzekeringen die alle medicatie voor vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen vergoeden zijn: Zilveren kruislus 3* of 4* (voor de 4* geldt een medische selectie.) VGZ: plus aanvullend of gezin&zeker pakket CZ: basis, plus, top of excellent
Ik zit bij CZ, basis aanvullend met tandarts en betaal zo'n 104 euro per maand via het collectief op mijn werk. Wat dit jaar betreft zou alles gewoon vergoed worden, inclusief IVF en alle hormonen. Hoe het voor volgend jaar zit weet ik niet, maar ik ben altijd erg tevreden geweest over CZ, volgens mij doen ze over het algemeen niet zo moeilijk en ze zijn niet duur. Maar heb er verder geen ervaring mee gehad, behalve dat ze mijn leo-behandeling (vruchtbaarheidsbevorderende operatie valt het onder geloof ik) van eind maart zonder problemen helemaal hebben vergoed (was zo'n 1700 euro). Succes! Liefs, Snoopy
Hallo, ik kreeg bij een ander topic geen reactie dus misschien weet iemand hier het? Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ en mailde hen gisteren met de vraag of Puregon (niet mbt IVF e.d.) vergoed word en toen kreeg ik het volgende antwoord: U stelde ons per email een vraag over het geneesmiddel Puregon. Indien Puregon niet voor vruchtbaarheidsbevordende behandelingen gebruikt wordt, wordt het vergoed uit de hoofdverzekering Dat wil volgens mij dan zeggen dat het dan niet vergoed word? Groetjes Mabelle
wat is eruit opmaak is dat wanneer puregon WEL voor vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen gebruikt wordt het NIET vergoed wordt vanuit de hoofdverzekering. sorry ik zou het verder ook niet weten... wat weten ze het altijd duidelijk over te brengen he!