Verplicht werken na zw?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door HabibiAna, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik ben ziek uit dienst gemeld, was ziek sinds mijn zwangerschapsverlof. Tijdens het eerste gesprek bij het uwv kreeg ik te horen dat ik niet thuis mag zitten tot ik beter ben en dat ik verplicht ben om te gaan beginnen met aangepast werk. Dit terwijl ik aangegeven heb onzettend veel pijn te hebben en nog steeds dezelfde klachten te hebben als toen ik mij ziek melde.

Kan dit zomaar?
    Bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste HabibiAna,

Het is de bedoeling dat je tijdens je ziekte gaat werken, op het moment dat je dat kunt.
    Ook als dit betekent dat je ander werk gaat doen dan je eerder deed.
    Vanzelfsprekend moet UWV daarbij rekening houden met je gezondheid.

Je geeft aan dat je dusdanig last hebt van je gezondheid dat je op dit moment geen aangepast werk kunt doen.

Ik kan jouw situatie/gezondheid niet beoordelen.
    Het lijkt me dan ook verstandig dat je contact opneemt met UWV, 0900-9294 voor overleg.

Actuele informatie over re-integratie tijdens ziekte vind je op deze pagina.

Ik wens je sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Ik ben dus al bij het uwv geweest enndat heb ik daar te horen gekregen. Met wie zou ik nu moeten bellen dan?
    Ze gaat mij nu in een traject zetten zodat ik aan het werk kan, terwijl ik aangegeven heb dit niet te kunnen.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste HabibiAna,

Je bent het niet eens met een beslissing van UWV.

Jij vindt dat je nog niet kan beginnen met werken/re-integreren en UWV vindt dat dit wel kan.
    In deze situatie kun je bezwaar maken tegen de beslissing.
    Een andere medewerker dan degene die de beslissing heeft genomen gaat dan nogmaals naar je situatie kijken.

Actuele informatie over bezwaar maken en het digitale bezwaarformulier vind je hier.

Ik wens je veel succes met je re-integratie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina