Ziek: In ZW, bedrijfsarts verplicht mij te gaan werken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Regelmamma, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regelmamma

8 apr 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de geboorte van mijn kindje ben ik helaas behoorlijk ziek geworden. Gedurende mijn bevallingsverlof heb ik er alles aan gedaan om te kunnen herstellen, maar dit mocht niet baten. Ik heb helemaal niet kunnen genieten van de tijd na de geboorte van mijn kiind, en nog altijd ben ik bezig met zo snel mogelijk beter worden. Ik heb dit aan mijn werkgever direct laten weten. Ik ben naar de bedrijfsarts gegaan en deze vond afgelopen keer dat ik inderdaad niet kon werken ... voorlopig. Vanuit het UWV is mij een ZW uitkering toegekend omdat de reden waarom niet kan werken is veroozaakt door zwangerschap en bevalling.

Zonder inhoudelijk teveel in detail te gaan: Ik loop gemiddeld 2 tot 3 x per week voor lichamelijke klachten bij diverse artsen. Daarnaast zal ik binnenkort beginnen met sessies voor psychologische hulp en wellicht ook naar een psychiater gaan. De bedrijfsarts echter heeft het er nu over dat ik wel zou kunnen beginnen met werken, terwijl de verzekeringsarts van het UWV aan de telefoon zei dat het inderdaad voor mij niet verantwoord was om nu te gaan werken. De druk van de bedrijfsarts, het pushende, zorgt er niet echt voor dat ik rustig aan mijn herstel kan werken. En ik wil zo graag weer aan de slag! Ik voel me extra schuldig dat ik ziek ben maar ik weet dat ik echt niet kán werken. Het typen van dit korte stukje tekst kost me al zo veel energie en doet ontzettend pijn aan mijn handen, dat ik straks weer een aantal uur fysiek en mentaal moet bijkomen.

Mijn vraag aan u: wat moet ik doen als bedrijfsarts mij verteld weer te "moeten" werken. Ik zit in de ZW.

Ik hoor het heel graag.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Regelmama,