Goedemiddag. Omdat ik erge last van mijn bekken heb ga ik op korte termijn (deels) de ziektewet in. Nu is het zo dat onze zoon 2 ochtenden per weer naar het kinderdagverblijf gaat. Blijven wij hier toeslagen voor krijgen ook al zou ik geheel in de ziektewet belanden? Mijn man werkt gewoon fulltime en ik heb een contract voor onbepaalde tijd voor 80 procent. Ik hoop van wel want we vinden het erg belangrijk dat hij blijft gaan en het is niet zo dat ik bij huis (kom te) zit (ten) omdat ik niet wil werken. Graag hoor ik van u. Moet ik de belasting ook inlichten als ik (deels) in de zw kom? Of is het voldoende als het uwv via de werkgever op de hoogte is gesteld?
Beste Sanne2011, Kinderopvangtoeslag is een toeslag die door de Belastingdienst verstrekt wordt. De voorwaarden voor kinderopvangtoeslag vind je op de website van de Belastingdienst. Wil je weten of je recht op kinderopvangtoeslag hebt als je (deels) de Ziektewet in gaat? Ik adviseer je navraag te doen bij de Belastingdienst (0800-0543). Ben je ziek als gevolg van je zwangerschap? Dan kan je werkgever voor jou een Ziektewet-uitkering aanvragen. Binnen 4 weken na ontvangst van de aanvraag ontvang je een beslissing. Wordt de uitkering toegekend en ben je in dienst van een werkgever? UWV maakt meestal de uitkering over aan je werkgever die dit verrekent met je salaris. Actuele informatie over ziek worden als gevolg van zwangerschap wanneer je een werkgever hebt vind je hier. Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare