Krijg wajonguitkering moet ik aan uwv doorgeven dat ik in de ziektewet zit momenteel?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Orchidee26, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hallo,

Ik krijg wajonguitkering voor 2010 al, en ik zit momenteel in de ziektewet moet ik dit doorgeven aan de uwv?

Mijn tweede vraag is moet ik de zwangerschap ook aan de uwv doorgeven door wijziging formulier in te vullen?

Groetjes,

Orchidee

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Orchidee,

Geef elke wijziging die van invloed kan zijn op je uitkering door aan UWV.
    Je kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier om door te geven dat je zwanger bent.
    Daarnaast kan je op het wijzigingsformulier vermelden dat je de Ziektewet-uitkering ontvangt.

Ben je ziek ten gevolge van zwangerschap?
    Geef dit ook door in verband met je Ziektewet-uitkering.

Dit kan telefonisch via UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik had bij mijn eerste zwangerschap en wanneer ik in de ziekte wet ging niet doorgegeven omdat het niet op de wijzigingformulier lijst niet bijstond ik heb alleen doorgegeven dat ik minder uren ging werken en dit staat duidelijk in de lijst aangegeven dus ik dacht alleen wat er op de lijst staat en wat voor mij toepasselijk is moet ik doorgegeven.

Als er in de lijst was aangegeven zwangerschap of ziekte wet doorgeven dan had ik het zeker op tijd doorgegeven.

Ik ga de wijzigingformulier alsnog invullen en schrijf er duidelijk bij dat ik het niet wist dat je de zwangerschap en ziekte wet door moest geven omdat het niet op wijzigingformulier bij de lijst staat.

De volgende veranderingen moet u aan ons doorgeven dit staat er op de lijst:

U verhuist, binnen Nederland of naar het buitenland.

U gaat tijdelijk ergens anders wonen.

U gaat langer dan 4 weken naar het buitenland. Geef dit 2 weken voor vertrek aan ons door.

U gaat samenwonen of u gaat juist alleen wonen.

U heeft een nieuw rekeningnummer.

U heeft geen Nederlands paspoort of verblijfsvergunning meer.

U gaat in detentie.

Uw gezondheid is veranderd.

U heeft meer, minder of andere hulp nodig

<UL>U heeft een baan gevonden.

U begint met een opleiding of met een eigen bedrijf.

U gaat minder of meer uren werken.

U gaat vrijwilligerswerk doen.

U gaat meer of minder geld verdienen.

Uw werk stopt, of u stopt met uw opleiding.

U heeft naast uw Wajong-uitkering nog andere inkomsten of uitkeringen.

</UL>

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Orchidee,

Als je een wijziging wilt doorgeven die niet op het formulier staat aangegeven, kun je gebruik maken van het onderste deel van de laatste bladzijde.

Hier staat “Andere wijzigingen”. Vul hier in de je zwanger bent en dat je daardoor ziek bent gemeld. Vergeet niet de eerste ziektedag te vermelden.

Als de baby is geboren dan gebruik je het deel waarbij staat “Mijn leefvorm is veranderd”.

Je ontvangt van UWV een schriftelijke bevestiging van de wijziging die je hebt doorgegeven.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina