wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door souries, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    mijn contract loopt af halverwege mei en wordt niet verlengd. er is geen budget meer voor mijn functie zeggen ze maar er wordt wel een 2x zo groot bedrag in een project gestopt wat ik had kunnen uitvoeren, dus het zegt mij dat ze niet tevreden zijn. nu ben ik hier lichtelijk boos over en zit me elke dag op kantoor meer op te winden. de avond voor ik moet gaan werken loop ik alleen maar te janken. ik heb namelijk de afgelopen twee jaar jaarplannen, projectplannen aangeleverd aan mijn leidinggevende die hij nooit doorspeelde naar degenen die daar over gingen en dan zei hij 'geen budget'. nou met het budget wat ze nu vrij maken had ik drie jaar wat kunnen doen maar goed. nu zit ik uit mn neus te eten op kantoor omdat ik ook geeb werk meer krijgm

nu ben ik zo geirriteerd en van slag dat ik vanaf mei geen werk meer heb en vooral de manier waarop dit gegaan is, dat ik bang ben voor de invloed op mijzelf en mn kleine uk in mn buik. ik ga straks mn werk bellen dat ik vandaag thuis blijf en wil eigenlijk de vk bellen wat zij voor advies geeft.

wat zouden jullie doen?

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    De eer aan mezelf houden en gewoon mijn contract uitdienen. Dit lijkt me geen reden om je ziek te melden, al snap ik best dat de situatie vervelend is. Heb je geen vakantiedagen die je nog op kan nemen, zodat je eerder kan stoppen, ipv mei?

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Jeetje wat een rot situatie meid!

Zelf zou ik gewoon doorwerken en mijn mindset veranderen.
    Je kunt je hier namelijk wel onwijs over opwinden maar het zal niet helpen, steek die energie liever in je zwangerschap én het zoeken naar een nieuwe baan?

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je echt moet huilen omdat je niet naar je werk wilt, dan is een dagje thuisblijven een heel goed idee. Even opladen en alles op een rijtje zetten. Vanavond weet je stukken beter wat jij specifiek in jouw situatie moet doen, echt waar.

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @edelhertje ja, nieuwe baan zoeken :s ik solliciteer wel maar wie gaat me nou aannemen met een dikke buik :s daar heb ik me al bij neergelegd dat ik iig straks tot januari thuis zit. nou, vandaag slaap ik iig even bij.

6. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Lastige situatie zeg.. kan me voorstellen dat je hier boos over kan worden.

Toch zou ik professioneel blijven en gewoon netjes op werk verschijnen tot einde van de contract. Klinkt misschien heel makkelijk maar probeer het van je af te zetten en je uurtjes te maken en wegwezen daar..

Nieuwe baan zoeken met dikke buik lijkt me inderdaad heel erg lastig.. als het financieel mogelijk is kan je misschien in de tussentijd leuke bijspijkercursus doen ofzo in je vakgebied? Zo blijf je toch actief, staat ook weer netjes op je CV als je straks tegen het einde van het jaar weer gaat zoeken.

7. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Wat vervelened!

Ik zou het even aankijken, als je er teveel over opwind en irriteerd zou ik wel thuis blijven, lijkt me niet goed voor de baby.
    Misschien kan je je frustratie bespreken op je werk?

succes

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou me er toch overheen zetten en de eer aan mezelf houden en gewoon netjes blijven werken. Ik vind dit geen reden voor ziekmelding al begrijp ik natuurlijk dat het rot is dat je arbeidsovereenkomst niet verlengd wordt.

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. En als je vragen hebt of het ligt aan jou functioneren is het misschien een idee om het hier over te hebben met je werkgever.

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het wel bespreken met je vk, want die stress is niet gezond.

Maar als het enigszins kan - naar gezondheid toe - zou ik je contract wel proberen uit te doen.
    Dan kan je immers nog altijd vragen om hen als referentie te gebruiken later. Als je er nu echt de brui aan geeft, lijkt mij dat moeilijker.

Maak bovendien een grote "aftelkalender" hoeveel dagen je er nog moet werken en streep elke werkdag af.
    Of koop een meetlint, knip het af op het aantal te werken dagen en knip elke dag 1 cm eraf.
    Dan zie je tenminste hoe "snel" je van hen af bent.

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als ik het goed lees speelt jouw leidinggevende bepaalde dingen niet door naar de mensen die er wel over gaan. Ik zou proberen om een gesprek aan te gaan met iemand die boven jouw leidinggevende staat of, als dat niet mogelijk is, met iemand die over de projecten gaat die jij zou kunnen doen. Misschien helpt het niet maar je hebt wel je verhaal kunnen doen.

Verder zou ik de eer aan jezelf houden. Laat alles los en doe je werk naar behoren. Wat zij daar doen is straks jouw zaak niet meer. Als jij goed werk leverde dan gaan ze je nog missen ook. Het is nog een maandje. Heb je nog vakantiedagen die je op kan nemen?

Ik weet dat het loslaten moeilijk is (ik ben net dus een functie misgelopen vanwege mijn zwangerschap). Daar ga ik zeker nog wat van zeggen, al is het alleen maar om te laten zien dat ik dondersgoed weet dat ze fout bezig zijn en dat ik niet zomaar op mijn kop laat zitten. Maar ik blijf nog wel even. Niet omdat ik niet per direct weg zou kunnen maar puur voor mezelf. Ik probeer mijn cv nog zo goed mogelijk te vullen.

Heb je echt niks te doen op kantoor? Doe een leuk spelletje op je telefoon ofzo of neem een boekje mee ;)

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oh,ik lees dat je contract niet verlengd wordt in mei...ik zou ook lekker thuis blijven!;)

Deel Deze Pagina