hallo, ik ben volledig afgekeurd en heb een loonaanvullende uitkering. mijn ex werkgever is een eigen risicodrager en is daarom 10 jaar verantwoordelijk voor mijn reintegratie. moet ik mijn ex werkgever op de hoogte brengen van mijn zwangerschap? en wanneer moet dat dan? alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord.
Beste Roeska123, Als je tijdens (een deel van) je zwangerschap niet kunt re-integreren, moet je dat wel met je werkgever bespreken. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo Robert, er is momenteel totaal geen sprake van reintegratie omdat dat niet mogelijk is vanwege mijn lichamelijke klachten.
Beste roeska123, Er is niet voorgeschreven wanneer je de (ex)werkgever informeert over je zwangerschap in deze situatie. Het is voor UWV Webcare Team dan ook lastig jou hierin te adviseren. Zoals Robert al aangaf is het in ieder geval nodig de werkgever te informeren op het moment dat je zwangerschap invloed heeft op eventuele re-integratie activiteiten. Wellicht kan een vakbond of het juridisch loket je hierin wat duidelijker richtlijnen geven. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare