ziektewet en geen contractverlenging

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door nyncke, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hallo,

ik ga hier een vraag stellen names een vriendin van mij.

De situatie: K is nu 20 weken zwanger. Heeft erg veel last van bekkeninstabiliteit. En daarvoor zit ze in de ziektewet (werkt in de kinderopvang). Nu weet ze al vanaf juli dat haar contract in nov niet verlengt gaat worden. Ze is wel meteen gaan solliciteren maar tot op heden geen succes gehad. Nu is haar vraag: krijgt ze straks ziektewet uitbetaald en hoeveel is dat of krijgt ze een ww uitkering? En hoeveel is dat? Ze werkt aaneengesloten vanaf mrt 06, alleen niet voor de zelfde baas, maar heeft nog nooit ww gekregen.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie haar kunnen helpen aan de antwoorden.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nyncke,

Als het contract van je vriendin niet verlengd wordt in november meldt haar werkgever haar ziek uit dienst bij UWV.

UWV beoordeelt de aanvraag en stuurt uiterlijk na vier weken een brief met de beslissing.

De hoogte van de Ziektewet-uitkering wordt berekend aan de hand van haar inkomsten. Hiervoor nemen we een periode van één jaar voor haar eerste ziektedag.
    Van het dagloon dat berekend wordt ontvangt zij een percentage.

Als de verzekeringsarts vaststelt dat haar klachten een gevolg van de zwangerschap zijn.
    Dan krijgt zij 100% van haar dagloon betaald.
    Is dit niet het geval dan krijgt ze 70% van het dagloon.

Vanaf 8 weken voor haar uitgerekende datum kan ze contact opnemen met UWV telefoon (0900-9294) om haar Zwangerschapsverlof aan te vragen.

Actuele informatie over de hoogte van een Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens jullie alle twee een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina