eerder aan het werk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mosa, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Goedenavond,

Mijn zwangerschapsverlof verloop 20 november.
    Ik ben opzoek naar ander werk voor na mijn verlof. Binnenkort heb ik misschien dus ander werk. Het werk waar ik bijna voor ben aangenomen begint 17 november met een training die betaald is.
    Hoe zit dat met mijn zwangerschapsuitkering? Loopt die dan nog 3 dagen door? En moet ik ook doorgeven aan het UWV kantoor dat ik ander werk heb na mijn zwangerschapsuitkering? Ik heb geen ww-uitkering want heb nog wel een baan maar ben opzoek naar ander werk.

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mosa,

Wat fijn dat je misschien weer aan het werk kunt.

Je zwangerschapsuitkering loopt gewoon door tot de oorspronkelijke einddatum. Als je kindje later dan de uitgerekende datum geboren is, is de oorspronkelijk vastgestelde einddatum verlengd met de dagen die je later bevallen bent. Het feit dat je een paar dagen eerder aan het werk gaat, verandert daar niets aan. Je inkomsten uit dit werk zijn niet van invloed op jouw zwangerschapsuitkering.

Denk er wel aan dat je vanuit de arbeidstijdenwet pas 42 dagen na de bevalling weer aan het werk mag. Je geeft aan dat je drie dagen voor je verlof afloopt aan het werk kan. Dit is ruimschoots na die 42 dagen dus zou dit voor jou geen probleem geven.

Ga je tijdens je zwangerschaps- en bevallingsuitkering weer aan het werk? Ook al is het niet van invloed op je uitkering, je moet het wel doorgeven. Dit kun je doen met het formulier wijzigingen doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43

bedankt voor het antwoord!

4. UWV