Hallo Ik heb een vraag. Ik zit gedeeltelijk in de zw. Werk van de 36 uur p/w nog maar 12 uur p/w ivm bekkenklachten. Mijn verlof begint dan op 8 december (6 weken voor uitrekendatum) Nu heb ik nog 70 uur aan vakantiedagen tegoed van dit jaar. Als ik deze voor mijn verlof wil plakken, moet mijn werkgever mij dan beter melden bij het uwv? Zodat ze mijn 70 uur op kunnen maken over de oorspronkelijke 36 uur dat ik normaal zou werken? Of lever ik nu per week gewoon 12 uur in omdat ik nu maar 12 uur werk? Groetjes
Beste Engeltje, Afspraken over het opnemen van verlof tijdens ziekte maak je met je werkgever. In de CAO waar je onder valt staan ook vaak afspraken hierover. Wil je meer informatie over de regelgeving hierover? Dan adviseer ik je contact op te nemen met een vakbond of het juridisch loket. Hier vind je hoe je in contact kan komen met het juridisch loket. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor de reactie. Bedoel je met de eerste zin vakantie ipv verlof ? Want het gaat over mijn vakantiedagen. Als ik vakantiedagen op wil nemen, lever ik dan 12 uurtjes per week in, of moeten zij mij eerst beter melden bij het uwv en dat ik dan pas die vakantiedagen op kan nemen? Ik weet niet of mijn vraag helemaal duidelijk was.. Wj hebben ook geen cao. Gr engeltje
Beste Engeltje, Met verlof bedoel ik inderdaad de vakantiedagen/uren die wilt gaan gebruiken. Je maakt hierover afspraken met je werkgever. UWV is geen partij in dit soort afspraken. Ik kan daarom je vraag niet beantwoorden. Je kunt informatie over de regels hiervoor krijgen bij een vakbond of het juridisch loket. Zij kunnen je vraag ook beantwoorden als je niet onder een specifieke CAO valt. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uvw.nl/webcare