verwarrende afspraken mbt ziek zijn/verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nikkie83, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ok ik heb me gister voor het eerst deze zwangerschap afgemeld , heb het alle tijd (vaak vol tegenzin) vol kunnen houden en in overleg met collega's bepaalde handelingen niet gedaan .
    vorige week viel het me al zwaarder dan normaal en gister werd ik na n volle nacht slaap wakker met de zelfde pijn als ik normaal gesproken aan het eind van de dag heb .
    Ik wist dus als dat het m niet ging worden omdan ook nog 6,5 uur te werken met veel lopen en verzorging aan t bed bij de clienten .
    Ik was al bang om op mn kop te krijgen en dat mijn leidinggevende zou zeggen niet zeiken maar door werken ;)
    Maar tot mijn verbazing stelde hij vandaag voor om me ziek te melden tot aan mijn verlof .
    Nu is het zo dat we hebben doorgegeven dat ik tot 36weken zou "werken"
    maar met 34 weken vakantie zou opnemen omdat ik anders op 1e kerstdag moet beginnen anders dus pas 9 januari . maar ik heb geen verlofaanvraag ingeleverd dus ben gewoon ingeroosterd tm 16-9

ok nu komt de clou van t hele verhaal :D
    ik sta nog ingeroosterd tot 16-9
    en we hebben vandaag bedacht dat ik dus ziek ben en op AT kom werken op de dagen dat ik ingeroosterd sta dus max 4 uur per dag en boventallig .
    Maar omdat ik dus ziek gemeld ben met ingang van gister gaat mijn verlof toch automatisch in op 34 weken ?
    mag ik dan nog wel op AT komen werken of is dat gewoon mijn eigen keus ?

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je ziek meldt wegens je zwangerschap gaat je verlof inderdaad met 34 weken in. Maar dat maakt voor jou toch niet heel veel uit? Neem je gewoon het verlof dat je aan de voorkant op wilde nemen op na je verlof (of zie ik het nu verkeerd?).

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja dat hebben we nu ook afgesproken dat ik die 2 weken na mn verlof opneem zodat ik 9-1 pas weer hoef te beginnen
    maar t ging me er eigenlijk om of ik nog wel op therapeutische basis mag werken als mijn verlof zaterdag officieel begint ivm mijn ziekmelding ?

4. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Volgens mij begint je verlof op de afgesproken datum maar niet eerder als je je ziek meld toch? Dat staat er dan toch even los van? Of lees ik het verkeerd? :p

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nee als je je voor 34weken ziek meld maar van plan was met 36weken met verlof te gaan gaat je verlof evengoed met 34 in .

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je gaat nu idd verplicht met 34 weken al met verlof omdat je ziekgemeld staat! Dus je mag ook NIET meer op therapeutische basis werken!!!! Heeft te maken wel/niet verzekerd zijn, mocht je dan een ongeval krijgen op je werk.

Dus gewoon lekker de ZW in, en met 34 weken met verlof... en dan aansluitend aan je bevallingsverlof je vakantie nog opnemen.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee wanneer je zwangerschapsgerelateerd ziek bent, dan ga je VERPLICHT met 34 weken al met verlof. Dat is wettelijk zo geregeld.

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    keej kijk das duidelijk :) dan kan ik dat morgen even vertellen en mag hij het uitzoeken ;)

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nou dat is niet helemaal waar. Als je ziek bent mogen ze je nog wel aangepast werk geven tot 34 weken. Natuurlijk alleen als je dat nog wel mag en kan uitvoeren. Omdat je je eigen werk niet meer kan doen ga je wel automatisch met 34 met verlof.

Deel Deze Pagina