Ziektewet en verhuizen

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyp, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik had een vraag, nu weet ik, dat ik hem het beste aan het uwv kan stellen, maar een beetje info vooraf kan geen kwaad toch? En ik stel hem hier, omdat het eigenlijk niet echt iets met zwangerschap en werk te maken heeft.

Even het verhaal in het kort.

Door omstandigheden (o.a. ppd) zit ik nu thuis, als sinds januari. (dat was door de zw.schap) En het lijkt erop dat ik voorlopig ook nog niet aan het werk ga. Dus nu krijg ik uitbetaald via het UWV.

Maar ik wil gaan verhuizen naar Lelystad, want hier in Haarlem heb ik niet echt veel vrienden (meer) Zit de hele dag maar alleen thuis, wel lekker wandelen enz. En Sasha die gaat het echt veel beter hebben in Lstad. Hopen dat ze ook wat minder mensenschuw wordt. Die gaat nu bij iedereen ongeveer huilen.

Maar ik neem aan dat ik ooit moet herintergreren (jemig.. hoe schrijf je dat haha) Dat kan toch nooit bij mn oude werkgever? Zo ver? Nou heeft hij ook letterlijk gezegd tegen me: Ik vind het beter dat je in de ziektewet zit, want ik kan je niet voor 2 dagen gebruiken. En lijkt me niet dat iemand mij wilt aannemen om te herdingesen. En betaald het UWV wel gewoon door, als je gaat verhuizen naar een andere stad?

Hmm, ik hoop dat jullie mn dilemma snappen, ik ben nogal warrig met uitleggen.

Alvast bedankt!

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    eerlijk gezegd denk ik dat als je ooit weer aan de slag moet/gaat dat je dan wel terug moet naar je oude werkgever want daar ben je nogaltijd gewoon in dienst ! en dat dat voor jou te ver is , tja daar hebben ze schijt aan want jij bent de gene geweest die graag wilde verhuizen ( ff lullig gezegd ) het moest niet van je werkgever !
    Voor dat je de stap neemt om t verhuizen zou ik het eert goed met het uwv kort sluiten !

even wat anders : hoe groot is de kans dat je weer terug kan komen bij je oude werkgever ? en had je daar een vast contract ?
    Ik deed voorheen kassa werk maar na 3 jaar kreeg ik steeds meer last van nek schouders en een tennisarm die klachten gaan na 6 weken ziektewet wel weer over maar komen daarna weer net zohard terug , ik heb het dus op een dealtje kunnen gooien met me werkgever . Hij heeft me uitgekocht , hij is er beter van geworden dat ie me niet nog ander half jaar ziektewet moet uitbetalen en ik ben er beter van geworden dat ik nu een opleiding krijg en een hele andere richting op kan gaan !

misschien is dit ook iets voor jou ? dan kan je ook verhuizen ! denk er eens over zou het wel makkelijker maken denk ik !

succes ermee !

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej, bedankt voor het reageren. Dat dacht ik ook al, dat ze er waarschijnlijk schijt aan zullen hebben.

Ja ik heb een vast contract. Mijn baas betaald nu helemaal niets, aangezien het zw.schapgerelateerd is, krijgt hij 100% vergoedt. Maar misschien is zo'n dealtje uiteindelijk wel wat. Al denk ik niet dat hij dat doet, eerder me wegpesten zodat ik zelf ontslag neem, vind ik meer wat voor hem.

4. bengel

bengel Niet meer actief

volgens mij is er niks aan de hand als je in de zwet zit. Op het moment dat je gaat herdingesen bestaat de kans dat je ontslag moet nemen en op zoek moet naar een andere baan, want nu 'hoor' je bij je huidig bedrijf.

Maar zolang je nog niet op herdingesen aankomt, kun je bij de oude baas blijven, het kost hem immers toch niets..maar rekening houden dat je op zoek moet naar nieuwe baan..

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ok, dat moet denk ik geen probleem zijn. Heb in de wandelgangen gehoord dat mijn oude werkgever me misschien terug wilt nemen. Alleen weet hij niet dat ik in de ziektewet zit.

Deel Deze Pagina