Ziektewet en verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tanja20, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik zit nu al even in de ziektewet ivm rug en bekken klachten.
    Hier door kan ik nu niet werken...
    Waanschijnlijk blijft dit het geval tot de bevalling.

Gister moest ik terug komen bij de Arbo-arts en die vertelde mij dat als je aan
    het einde van de zwangerschap in de ziektewet zit, je verplicht 8 weken van
    te voren met verlof moet gaan .... :(

Is het niet zo als je in de ziektewet zit, dat je werkgever (uwv) je gewoon door moet betalen,
    en dan nog recht heb op 16 weken verlof naar de bevalling ... ?

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit, ik snap het niet helemaal :)

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Als je in de ziektewet zit tgv je zwangerschap (dus niet zozeer alleen aan het einde) moet je verplicht 6 weken van tevoren met verlof (dus geen 8). Je ziektewet uitkering wordt betaald door het UWV, na de bevalling heb je dan nog tenminste 10 weken recht op verlof. Beval je na de uitgerekende datum dan schuiven die 10 weken mee op..

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    De ARBO - man zei 8 weken verplicht :( :)

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Kan me haast niet voorstellen dat dit ineens veranderd is, is nl altijd 6 geweest. Je kunt natuurlijk altijd de Arbo nog even bellen..

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Is nog steeds 6 hoor. Ik heb ook ruim voor mn verlof ziek thuis gezeten en heb dus verplicht 6 weken vooraf en 10 weken na de bevalling verlof. Bevestigd door UWV en mn Arbo-arts.

6. Niet meer actief

Nope het is 6 weken, want dat moet ik dus ook. Ik ben momenteel voor 25% ziek gemeld. En moet ook 6 weken van te voren, maar dat was toch al in de planning ;)

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

is niet waar hoor. ik zit er momenteel middenin. ik kan niet meer werken. en moet van het UWV verplicht 6 weken van te voren met verlof. UWV bepaald dat aangezien zij jouw ziekteuitkering betalen en je zwangerschapsuitkering....

Ik zou even bellen met UWV als ik jou was, en desnoods een brief laten opstellen door UWV zodat je die onder de neus van die arboarts kan douwen.

8. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    oke bedankt meiden ! ;)

Deel Deze Pagina