Uitzendbureau wil mij een weekcontract anbieden

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door SamUitAmsterdam, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamUitAmsterdam

24 nov 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV,
    Ik werk o.a. voor een uitzendbureau en kreeg afgelopen maand een oproep van hen om op kantoor te komen om een nieuw contract te tekenen. Een zogenaamd week contract.

Ik had een beetje zitten zoeken op internet en kwam er achter dat een week contract o.a. inhoud dat je, als je ziek wordt, hooguit nog een week in dienst bent en doorbetaald wordt bij ziekte en daarna automatisch in de ww komt en dan krijg je voor je ziekte geld nog maar 70% uitbetaald.

Weten jullie hoe het zit met zwangerschapsverlof uitkering?
    Krijg ik straks, als ik het contract teken, ook nog maar 70% van mijn zwangerschapsuitkering als ik een week niet werk voor het uitzendbureau en dus officieel op dat moment niet meer bij hun in dienst ben?

Moet ik dan mijn zwangerschapsuitkering via het uwv aanvragen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste SamUitAmsterdam,

Je hebt een weekcontract bij het uitzendbureau. Je krijgt bij ziekte 1 week volledig doorbetaald. Daarna val je meestal terug naar een uitkering van 70%.

Ben je ziek ten gevolge van je zwangerschap?
    Dan meldt het uitzendbureau je ziek bij UWV en ontvang je een ziektewet-uitkering van 100% van het voor jou vastgestelde dagloon.

Ook als je een zwangerschapsuitkering aanvraagt doe je dit bij UWV en krijg je 100% van je dagloon. Het ondertekenen van een weekcontract heeft hier geen invloed op.

Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina