Uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door SweetMaris, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SweetMaris

29 aug 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zag dat ik hier mijn vraag kom stellen aan het uwv.

Momenteel ben ik nog gewoon aan het werk, maar mijn contract verloopt in maart. Waarschijnlijk omdat ik zwanger ben en dit waarschijnlijk ook een goed moment voor mijn werkgever is om van me af te komen(hoe raar dat ook klinkt)

Ik heb al wat informatie van vriendinnen gekregen over een zwangerschapsuitkering enz.

Begin mei ben ik uitgerekent en begin maart (13de) moet ik eruit omdat dus mijn contract verloopt. Hoe kan ik alles zo goed mogelijk regelen ivm uitkering en zwangerschapsuitkering? omdat ik dus begin april in verlof ga en het allemaal zo dicht op elkaar zit?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Mariska Rigter:)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mariska,

Als je contract in maart niet verlengd wordt kun je een WW-uitkering aanvragen. beoordeelt dan of je aan de voorwaarden voldoet en hoelang je recht op een uitkering hebt. Je schrijft je dan ook in als werkzoekende bij het werkbedrijf.

Vanaf 8 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum kun je de Zwangerschaps- en bevallingsuitkering(WAZO) aanvragen. Dit kan je doen door contact op te nemen met UWV-telefoon (0900-9294).

Je kiest zelf wanneer je de WAZO wilt laten ingaan. Dit kan tussen de 4 en 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum. Je WW-uitkering stopt dan.

Na afloop van je verlof kun je als je nog steeds werkloos bent en nog recht op WW-uitkering over hebt, via www.werk.nl heropening van je WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie over de WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina