ziek em vrije dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bigkizzzz, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik ben in mijn zwangerschap geleidelijk aan de ziektewet in gegaan tot mijn verlof. Nu zit mijn verlof erop en ik gaf aan bij mijn leidinggevende dat ik nog erg veel pijn heb.samen afgesproken dat ze mij voor 75% ziek melden. ( ik had vakantie tot 9 september) maar als ik nu zou moeten werken zou ik ook voor 25% terug komen om het te proberen. Alleen dan nu mijn vraag. Moet ik nu mijn vakantie dagen inleveren? ( sowieso die 25% maar de resterende 75%.die ik ziek ben) ik werk in de kinderopvang dus geen cao hoe moet ik dit nou opzoeken of hebben jullie het antwoord voor me?
    Ik dacht dat ze de wettelijke bepaalde vakantie dagen niet kunnen vragen om als nog in te leveren. Maar de andere dagen wel. Hoeveel uur is dat dan?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste bigkizzzz,

Helaas kan UWV Webcare geen uitspraak doen over het (verplicht) opnemen van vakantie-uren.

Ik raad je aan hiervoor contact op te nemen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020. Of ben je lid van de vakbond? Dan kan je deze vraag daar stellen.

Algemene informatie over het ruilen van ziektedagen tegen vakantiedagen vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina