Hallo, In week 25 kreeg ik helaas last van bekkenklachten. Deze duren, nu 4,5 maanden na de bevalling, nog steeds voort. Het UWV heeft mij uit de ziektewet gegooid omdat zij vinden dat ik wel kan werken. Tegen dit besluit is al bezwaar ingediend waaruit een hoorzitting volgde en hierbij is het bezwaar ongegrond verklaard. Ik ben van mening dat ik absoluut niet kan werken gezien de klacht, de pijn, de vermoeidheid enzo. Daarnaast zegt een bekkenfysio ook dat het niet goed is om te werken omdat dit de klachten zal verergeren. (Dit is overigens nieuwe informatie). Ik weet dat ik tegen de beslissing in beroep kan gaan en het over kan laten aan de rechter maar gezien ik nieuwe informatie heb, de fysio zegt dat het zeer onverstandig is om te werken, vraag ik me dus af wat ik nu moet doen. Hopende op een spoedige reactie. Groeten ikzelf
Beste Ikzelf, Ik ben nog bezig met uitzoeken of de nieuwe informatie meegenomen kan worden in de beslissing. Zodra ik dit duidelijk heb plaats ik zo snel mogelijk een antwoord. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Ikzelf, Je wilt weten wat je nu moet doen nadat je bezwaar ongegrond is verklaard en je nieuwe informatie hebt die van invloed kan zijn op de beslissing. Herziening Als er sprake is van nieuwe feiten en/of omstandigheden kun je schriftelijk vragen om een herziening van de eerder genomen beslissing. Stuur dit verzoek naar: UWV Uitvoering ZW Postbus 57015 1040CT Amsterdam Je zult goed gemotiveerd moeten aangeven wat de nieuwe feiten en/of omstandigheden zijn. Het is dan aan de Ziektewet om te vast te stellen of de visie van de fysiotherapeut als zodanig beoordeeld kan worden. Beroep In de beslissing op bezwaar staat binnen welke termijn je een eventueel beroep in kunt dienen. Als je een herziening aanvraagt geeft je dit geen uitstel op de termijn waarbinnen je beroep kunt indienen. Mocht je herzieningsverzoek voor jou positief zijn kun je altijd je beroep intrekken. Actuele informatie over het in beroep gaan vind je hier. Ik wens je heel veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor de reactie. Is er ook iemand van het UWV waar ik mee om tafel kan zitten om de gehele situatie te bespreken? Het vervelende van het UWV is namelijk dat wanneer je 3 keer belt, je 3 keer een ander antwoord krijgt. Dit ben ik al gewend van het UWV maar in deze kan ik me het niet veroorloven en is de situatie wel heel erg verwarrend doordat iedereen van het UWV wat anders zegt. Ik zou graag 1 contactpersoon willen waarbij ik alles kan voorleggen en die mij op een juiste manier kan voorlichten. 1 voorbeeld van het feit dat iedereen van het UWV wat anders zegt: Ik heb nu opnieuw ziek gemeld op aanraden van een medewerker van het UWV omdat er wellicht nieuwe informatie is. Deze persoon heeft mij geadviseerd om me met terugwerkende kracht ziek te melden, dus per wanneer ik eruit ben gegooid. Vervolgens zegt een andere medewerker dat dat niet kan omdat er dan maatregelen getroffen kunnen worden en dat die kans heel groot is. Ik had me volgens die persoon eerder ziek moeten melden. Dit kon niet omdat de "zaak" nog liep. M.a.w. ik heb me dus maar ziek gemeld per de datum waarop ik belde om me weer ziek te melden. Hierdoor loop ik miss een lange tijd ziektewet mis. Dit zijn dingen die je je niet kunt veroorloven en dit neem ik het UWV dan ook zeer kwalijk. Daarom mijn vraag, is er 1 contactpersoon waar ik mee om tafel kan zitten om te bespreken wat ik moet doen zonder dat andere UWV'ers gaan dreigen met een boete. Het is toch ook te gek voor woorden dat je altijd hard hebt gewerkt en wanneer je de ziektewet nodig hebt behandeld wordt als iemand die de boel wil bedonderen ofzo, want zo voelt het. U kunt uiteraard niks met gevoelens die hierbij komen kijken maar u kunt wel mijn vraag beantwoorden. Dus voor de duidelijkheid, is er iemand van het uwv die als contactpersoon aangesteld kan worden en waarmee ik ook om tafel kan om alles te bespreken? Met vriendelijke groet, Ikzelf
Beste Ikzelf, Ik kan me voorstellen dat je gezien je complexe situatie graag één aanspreekpunt wilt hebben. Helaas is dit niet mogelijk. Je schrijft dat je je opnieuw ziek gemeld hebt. Je zult dan binnenkort worden uitgenodigd voor een spreekuur bij de verzekeringsarts. Met hem kun je om tafel om je situatie te bespreken. Hij zal vervolgens beoordelen of je opnieuw een ziektewet-uitkering krijgt. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare