Ziektewet (geen werkgever) en nu ernstige BI

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MevrS, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Beste,

Ik zit op dit moment volledig in de ziektewet voor 100% n.a.v. mijn vorige zwangerschap (postnatale depressie en hernia door ernstige bekkeninstabiliteit) ik ben al in mei langs geweest voor een controle en toen is mij verteld dat zij de ernst van situatie begrepen en mij voor minimaal 4 maanden nog in de ziektewet zouden houden.

Inmiddels ben ik opnieuw geheel onverwacht zwanger geworden van mijn tweede kindje en ben ik reeds 14 weken zwanger.

Helaas heb ik al sinds de 6e week van mijn zwangerschap weer last van zowel de hernia en de bekkeninstabiliteit. Nu is dit op dit moment zo ernstig dat ik al op krukken loop en er zelfs al een rolstoel klaar staat om mij voort te bewegen voor als het echt niet langer gaat. Tevens zijn er al aanpassingen in huis gedaan om het gemakkelijker te maken.

Nu vraag ik mij dus af wat nu de procedure is? Aangezien ik nog maar 14 weken zwanger ben en nu al amper meer vooruit kan, weet ik helemaal niet hoe ik dit nog verder vol moet houden?

Ik heb donderdag 8 november een afspraak op jullie kantoor.. Uiteraard ga ik hierheen, maar dit is al zeer moeilijk voor me i.v.m. De voortbeweging. Tevens zal ik dan ook melden dat ik zwanger ben.

Is dit reden tot vroeg verlof of wordt een ziektewet nu verlengd of is er geheel iets anders wat ik moet regelen of doen, want ik kom nergens wijs uit op dit moment.

Ik dank u alvast vriendelijk voor de informatie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MevrS,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je wilt weten of je door de toegenomen klachten recht hebt op vervroegd verlof. Dat heb je niet, want er bestaat niet zoiets als vervroegd verlof. Het zwangerschaps- en bevallingsverlof is altijd 16 weken, en als je ziek bent voor het verlof, moet het 6 weken voor je uitgerekende datum beginnen.

Onze verzekeringsarts zal op het spreekuur beoordelen of je tot het verlof in de ziektewet blijft.

Ik wens je veel sterkte met je gezondheid en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Super bedankt voor dit antwoord!

Nu weet ik in ieder geval iets meer. Ik ben benieuwd wat er donderdag gezegd zal worden.

Deel Deze Pagina