vaste baan en vaste flexbaan ernaast

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door dribbel84, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dribbel84

dribbel84 Lid

12 apr 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb een vaste baan van 65% in de gehandicaptenzorg. Daarnaast werk ik al bijna twee jaar non stop vanuit een vast flexcontract op een andere locatie binnen dezelfde organisatie om de uren aan te vullen. Het lijkt me verstandig om zo lang mogelijk door te werken op die andere locatie of niet? Want hoe werkt het met je verlof als je dus een vaste baan hebt en dit ernaast? Krijg je dan je vaste baan en een gemiddelde van die andere baan? Ik kon op de site van het uwv weinig vinden over deze combinatie en ik wil het nog niet vragen op mijn werk omdat ik nu rond de tien weken zwanger ben. Bedankt voor de moeite!

Groetjes Dribbel84!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Dribbel84,

Ik ben voor je aan het uitzoeken hoe UWV in je situatie omgaat met de beoordeling van het recht op zwangerschapsuitkering.
    Ik geef je zo snel mogelijk antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. dribbel84

dribbel84 Lid

12 apr 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor de moeite!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Dribbel84,

Ik nog bezig met uitzoeken of er in jouw situatie sprake moet zijn van één of twee aanvragen voor de zwangerschapsuitkering.
    Zodra ik dit duidelijk heb plaats ik zo snel mogelijk een antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. dribbel84

dribbel84 Lid

12 apr 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke top dat je het voor me wilt uitzoeken. Ja je zou denken twee aanvragen. Omdat je de ene vanuit een vaste baan binnen de organisatie doet en de ander is vanuit een flexpool. Wel een contract voor onbepaalde tijd en altijd voor ze aan het werk op dezelfde locatie. Dus dan zou je denken ze vragen er een aan voor de vaste baan en een vanuit de flexpool en dan daar een gemiddelde van ofzo. Voor mij alleen handig om te weten hoe ver ze terugkijken want dan weet ik ook een beetje of het loont om nog zoveel te werken tijdens deze zwangerschap. Ik ben benieuwd naar je antwoord. Ik hoor het wel, in elk geval bedankt! :)

Groetjes

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Dribbel84,

Excuses dat het antwoord zo lang op zich heeft laten wachten. Maar gelukkig duurt het nog even voor je op verlof gaat.

Beide dienstverbanden zijn bij dezelfde werkgever. Je werkgever kan daarom maar één aanvraag doen voor het zwangerschaps- en bevallingsverlof (de WAZO). UWV berekent de hoogte van het verlof op basis de laatste loonperiode voorafgaand aan het verlof. Hierbij telt het totale salaris van je vaste baan en de flexuren.

Voor de hoogte van de uitkering zou het inderdaad beter zijn om langer door te werken. Lukt dat niet omdat je door zwangerschapsklachten je werk niet meer kunt doen? Dan meld je je ziek bij de werkgever. In dat geval wordt de WAZO gebaseerd op het laatstverdiende loon voordat je ziek werd. Het flexloon telt dan sowieso mee voor je WAZO.

Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

7. dribbel84

dribbel84 Lid

12 apr 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor je reactie. Helemaal duidelijk :), dank je.

Groetjes Dribbel84

Deel Deze Pagina