Ziektewet uitkering na curettage?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Littlemom, 9 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlemom

Littlemom Lid

26 dec 2016
    83
    1
    8
    NULL
    NULL
    Even een vraagje..

Afgelopen donderdag hebben wij gehoord dat het hartje van ons kleintje gestopt is.. Ik zou dinsdag 9 weken zwanger zijn, maar het is rond de 6/7 weken mis gegaan.
    Heel erg verdrietig natuurlijk, die vrijdag avond erop moest ik werken en heb ik mij ziek gemeld.. Ook erg bang dat het vanzelf op gang zou komen.
    Maandag kon ik gelukkig al terecht in het ziekenhuis, en dinsdag hebben ze mij aan het einde van de dag al gecuretteerd.
    Me buikpijn valt echt reuze mee, maar ik ben bijna een halve liter bloed verloren..
    Ik kan echt amper een kwartier op mijn benen blijven staan.. Alles draaid en zweeft om me heen.
    Dinsdag (14maart) wilde ik graag weer aan het werk gaan, een beetje afleiding lijkt me heerlijk.. Maar ik moet 10km in de auto en dat vind ik wel een beetje eng.. dus wil wel echt een beetje van me duizeligheid af zijn.
    Ik kreeg brieven van het uwv over ziektewet uitkering, die krijg ik normaal nooit als ik ziek ben.
    Ik werk 20 uur in de week en heb gewoon een vast contract..
    Krijg ik nu wel gewoon mijn ziektewet doorbetaald?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Littlemom,

Wat verschrikkelijk voor je en tegelijk vind ik het dapper dat je de draad weer oppakt!

Uit je verhaal begrijp ik dat jij je bij je werkgever hebt ziek gemeld. Je hebt van UWV een brief ontvangen over een ziektewetuitkering.

Omdat jouw ziekmelding te maken heeft met zwangerschap gerelateerde klachten, meldt de werkgever je ziek bij UWV. Je krijgt dan van UWV een ziektewetuitkering. De uitkering loopt door totdat je weer beter bent. Zie ook deze informatie: Na mijn aanvraag van de WAZO-uitkering - UWV - Voor Particulieren.

De werkgever betaalt je loon gewoon door. Je hebt recht op 100% ziektewetuitkering van UWV. De brieven over de hoogte van de uitkering worden binnen 4 weken na de eerste ziektedag klaar gezet op Mijn UWV, Mijn documenten.

Veel sterkte Littlemom.

Met vriendelijke groet,
    Jantina
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina