Loondienst en zzp'er

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Buxus, 10 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buxus

Buxus Lid

6 sep 2016
    61
    33
    18
    Hoi!

Ik heb een vraagje. Mijn partner en ik hebben een kinderwens, nu ben ik mezelf aan het verdiepen hoe dit (een zwangerschap) financieel ons leven gaat beïnvloeden.
    Ik werk ongeveer 16uur in loondienst per week. Hier verdin ik ongeveer 1100€ mee.
    Daarnaast werk ik gemiddeld nog 32uur per week als zzp'er (bij andere bedrijven). Hiermee verdien ik ongeveer 2000€ (netto).
    Ik heb geen arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Als ik straks zwanger ben, krijg ik natuurlijk vanuit mijn loondienst werkzaamheden zwangerschapsverlof.
    Krijg ik daarnaast ook nog een ZeZ-uitkering? Aangezien ik dus ook zzp'er ben en juist dit mijn grootste inkomen is.

Groetjes!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hoi Buxus,

Leuk dat jij je aan het verdiepen bent om je kinderwens in vervulling te laten gaan.

Je werkt in loondienst en daarnaast als zelfstandige. Ik begrijp dat je graag wilt weten hoe het gaat als je met zwangerschapsverlof gaat.

Vanuit het dienstverband vraagt de werkgeverzwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO)voor je aan. Informatie over de hoogte van de WAZO-uitkering vind je hier: Mijn werknemer is zwanger (WAZO) - UWV - Voor Werkgevers.

Het is mogelijk dat je naast je WAZO ook recht hebt op een ZEZ-uitkering. Lees hier de voorwaarden: Ik ben zwanger en zelfstandige (ZEZ) - UWV - Voor Particulieren.

Veel succes.

Met vriendelijke groet,
    Jantina
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina