Duur uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door xjessy, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xjessy

xjessy Actief lid

5 aug 2012
    110
    0
    0
    Zuid Holland
    Beste mensen van het UWV,

Helaas wordt mijn contract per 1 december 2016 niet verlengt. Het bedrijf waar ik werk geeft geen vaste contracten meer waardoor ik er dus uitlig na 2 jaar hier gewerkt te hebben.

Ik heb op mijn uwv gekeken naar mijn arbeidsverleden. Hierin staat dat ik 17 jaar arbeidsverleden heb. (Hierbij is het jaar 2016 nog niet bij meegerekend).
    Bij het overzicht jaren staat erbij dat alle jaren meetellen voor de deur van een uitkering.
    Moet ik een jaar zien als een maand recht op uitkering?

Ook heb ik nog een andere vraag. Ik heb in 2014 10 maanden lang een uitkering gekregen omdat ik toen ook zonder werk zat. Gaan deze maanden er dan nog van af?

Volgens de berekening op de site heb ik gewoon recht op al die jaren omdat ik 4 jaar van de 5 gewoon gewerkt heb.

Hoop dat ik mijn vragen zo een beetje duidelijk heb verwoord. Wat ik mij vooral afvraag is of die 10 maanden uitkering die ik al gehad heb dan weer van nieuwe lengte van de uitkering afgaan.

Hoop het allemaal niet te hoeven te gebruiken en gewoon een nieuwe baan te hebben gevonden voor 1 december maar vind het wel een geruststelling als ik dit al weet. En paar wanneer kan ik de uitkering alvast gaan aanvragen?

Bedankt.

Mvg,
    Jessy

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jessy,

Goed dat je alvast informatie inwint.

Je hebt vragen of wanneer je de aanvraag kan indienen en de duur van je WW- uitkering.

De aanvraag voor de WW- uitkering kan je twee weken voor je laatste werkdag al indienen.
    Meer informatie: Ik word werkloos - UWV - Voor Particulieren.

Je geeft aan in 2014 een WW-uitkering te hebben ontvangen. Je vraagt je af of die periode van je eventuele nieuwe WW- uitkering afgaat. Je doet een nieuwe WW- aanvraag dan berekenen wij opnieuw je duur.

De duur van je WW- uitkering is afhankelijk van je arbeidsverleden. Hoe wordt deze berekend?
    Meer informatie: Ik word werkloos - UWV - Voor Particulieren.

Succes met het vinden van een nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina