Hoe lang duurde de pijn van de hechtingen bij jullie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door corina83, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het is nu meer dan 3 maanden geleden maar nog steeds doet de wond pijn, of het litteken eigenlijk, tijdens de sex.

Ik wil weer gewoon kunnen genieten, gewoon kunnen losgaan zoals voorheen, niet als 2 voorzichtige mensjes bezig zijn....

Wanneer is die pijn over???? :(

2. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had inwendige hechtingen. Mijn zoontje is nu 4,5 maand en ik moet zeggen dat ik het littekenweefsel soms nog steeds voel. De ene keer gaat het beter als de andere keer. Ben ook heel benieuwd hoe lang ik dit nog ga voelen ... :(

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    ik heb dus ook inwendig en uitwendige hechtingen.. vind het maar niks dat ik het nog zo erg voel

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Misschien je HA er even na laten kijken.
    Misschien zit er nog een hechting oid. Kunnen er zo voor je uithalen.

Ik heb inwendige en 10 uitwendige hechtingen maar heb maar 3 dagen last gehad.
    In het zkhuis werd er 2 keer per dag na gekeken.

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb nu nog steeds (zoon is 2 jaar), last van het litteken. Het was maar 1 hechting, maar het is gewoon nog erg gevoelig. Dit heb ik trouwens ook met een litteken op mijn hand, als ik daar overheen ga (5 jaar terug gesneden met een mesje, 1 hechting) voelt het zeer onprettig.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Bij de controle bij de gynaecoloog hebben ze geen hechting meer kunnen vinden bij me, ben er door 2 nagekeken toen.
    Dus ik denk dat het het litteken is.
    Dus ik kan mn lol op dan haha verdorrie

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb ook nog steeds afentoe last van het litteken. Laatst had ik (te) lang in bad gelegen en toen deed het echt weer pijn als een paar weken na de bevalling :( Maar meestal is het een licht onaangenaam gevoel als mijn spijkerbroek of de naad van mijn onderbroek er langs schuurt.

Ik heb een extra breed litteken omdat mijn wond was gaan ontsteken, het is echt gewoon gevoeligheid van die nieuwe huid, het voelt ook zachter dan de rest van mijn bil :)

8. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik had 3 weken na de bevalling nergens last meer van, gelukkig :)

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Grappig, ik was net van plan om dezelfde vraag te stellen, maar dit is nog makkelijker!
    Ik heb namelijk ook nog erg pijn tijdens sex. Ik durf het gewoon niet meer, zo'n pijn. Voelt als felle steken, net of er punaises worden aangedrukt ofzo aan de binnenkant;):$

Ik ben zoooooo bang dat het nooi tmeer weg gaat, dan zou ik nooit meer kunnen genieten van sex.

10. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik had er na drie weken geen last meer van :)

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Degene die er na 3 weken geen last meer van hadden, zijn jullie op 3 lagen geknipt/gescheurd en daarna 3 lagen gehecht?
    Ik had een hechting lopen van cm of 10 door alle lagen heen.

Het gaat elke dag een stukje beter gelukkig maar het is nog lang niet pijnloos :(

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben ook in 3 lagen geknipt.. maar heb het nog niet gedaan hoor!! hihihi. Ben gewoon zo bang voor de pijn:(

13. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik ben ook door de 3 lagen heen ingeknipt.
    En heb tussen mijn bil nog een wondje, van de rest heb ik geen last, alleen dat wondje irriteert me nog.
    Maar ik durf ook nog niet aan sex te denken,haha..
    Wacht liever ook nog wel even tot ook het wondje is genezen..
    Ben ook wel bang voor de pijn tijdens de sex

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    @Wenrichtwan: zo'n wondje had ik ook inderdaad, duurt een tijdje voor het is genezen hoor.

Wij begonnen met baby stapjes eigenlijk weer haha als het niet ging stopte we ook gelijk. We begonnen pas echt weer na controle van de gynaecoloog van 6 weken na de bevalling.
    Vond het eerst ook weer dood eng helemaal voor de pijn maar moet me echt helemaal ontspannen en niet aan de pijn proberen te denken dan gaat het goed. Als ik denk aan de pijn die 'kan komen' dan klap ik dicht en doet het echt pijn. dan is het gewoon geforceerd.

15. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja ik was in drie lagen geknipt en daarna gehecht. Als ik het zo lees heb ik geloof ik wel geluk dat ik zo snel al geen last meer had.
    Hopelijk wordt het bij jullie ook snel beter!

Enne.. toen we 'het' voor het eerst deden, voelde ik het wel trekken bij de hechting, maar ook dat was bij de tweede keer stukken minder.

Deel Deze Pagina