Hoi, Ruim een jaar geleden zijn we er achter gekomen dat ik ME/CVS heb. Ik heb toen geprobeerd om door te gaan met werken, met aanpassingen (extra pauzes, soms extra vrije dagen, mee rijden met mijn moeder etc) kwam ik er redelijk door. Door de arts in het UMCG was verteld "je moet er mee leren leven, tegen ME/CVS kunnen we niets doen", dus ik heb ook geen actie ondernomen. In januari werd ik werkloos, had gehoopt dat het met rust beter zou worden, maar helaas niet, dus vanaf de ww de ziektewet in gegaan. Uiteindelijk is mijn zw uitkering afgewezen "want ik had gewerkt" en "ik had geen stappen ondernomen voor hulp(maar ik wist ook nooit dat dit mogelijk was, én had er geen geld voor). Ook mijn bezwaar is om dezelfde reden weer afgewezen. Nu ben ik weer aan het werk, maar ik ga kapot van vermoeidheid, kan de langere afstanden, na het werken, in de auto niet meer aan en val bijna in slaap. Daarnaast slaap ik bijna elk moment dat ik thuis ben.. Wat kan ik hier mee? Ik ben ondertussen alweer ziek gemeld op het werk (zit er net 1 maand!) en slaap bijna alleen maar.. Kan ik me weer beroepen op mijn eerdere aanvraag? Of hebben jullie andere tips? Ik weet het niet meer, en kan het echt niet meer aan Groetjes
Beste Niicii, Wat een vervelende situatie voor je. Ik wens je allereerst veel sterkte met je gezondheid. Het antwoord op je vragen: Je kunt je niet beroepen op je eerdere Ziektewet aanvraag bij UWV. Deze is destijds afgewezen en je ingediende bezwaarschrift is niet gegrond verklaard. Ik begrijp dat je vanuit de WW-uitkering inmiddels weer aan het werk bent. Als je vanwege je gezondheid dit deze werkzaamheden niet kunt volhouden is er eigenlijk maar één optie: ziekmelden bij je werkgever. Je geeft aan dat je dit inmiddels hebt gedaan. Ben je niet volledig gaan werken en ontvang je nog een aanvullende WW-uitkering? Meld je dan ook opnieuw ziek bij UWV via 0900-9294. Het is voor mij lastig om op basis van algemene informatie nuttige tips te geven waar je iets aan hebt. Als je wilt mag je ons wel een privé-bericht sturen met je telefoonnummer. We nemen dan contact met je op om te bespreken wat in jouw situatie je mogelijkheden zijn. Nogmaals veel sterkte toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare