Werk plannen rond bv of bv plannen rond werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fee90, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ja. Elk kind is anders. Elke baby is anders. I know. Wat ik me vooral afvraag voor de dames die borstvoeding (hebben) gegeven. Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja vanaf welke leeftijd van baby had je dit zo kunnen doen?

Ik heb een eigen bedrijf en wil zoveel mogelijk samen met mijn man de opvang regelen. Wellicht een gastouder aan huis voor 1 dag maar in principe wil ik het zo plannen dat in de uren dat ik werk baby slaapt en man kan oppassen en ik mijn vrije uren plan rond de voedingen van het kindje. Ik werk aan huis dus geen reistijd, maar ik werk wel met afspraken van ongeveer een uur per gesprek die ik wel van tevoren moet vastleggen. Ik kan bijvoorbeeld sochtends twee uur achter elkaar plannen en smiddags ook.
    Maar is dat te doen. Kan ik bijvoorbeeld om 09.30 voeden, werken tot 12 en dan weer voeden. Of wil de baby de ene dag om 10.00 uur en de andere dag om 08.00 uur voeding? Ik zou het dan wel op kunnen lossen met kolven, maar ik zou het liefste natuurlijk gewoon live voeden tussen de werktijden door.

Hoe realistisch is dit? Of is dan toch afkolven aan te raden zodat de oppas/man kan voeden mocht de baby honger hebben, en dat ik met geluk het wel zelf kan geven. Of kan je ook zelf een ritme inbrengen door echt alleen op die tijden voor en tussendoor te voeden.
    De tijden zijn overigens niet vast, kan inplannen zoals ik wil maar moet natuurlijk wel beetje structuur hebben omdat ik van tevoren de afspraken plan.
    De ene keer denk ik, dat moet te doen zijn, jullie gaan toch ook wel eens twee uur weg oid zodat jullie voeden, op stap gaan en pas thuis weer voeden. De andere keer lijkt het me hopeloos ingewikkeld: (

Het duurt allemaal nog even hoor, maar ik wil me graag al voorbereiden .

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    In theorie is dit mogelijk. ;)
    Alleen als ze hun dag niet hebben, regeldagen, huildagen, noem maar op willen ze de ene keer elk half uur bij wijze gevoed worden. En ook de tijden zijn over het algemeen wel een beetje te plannen, maar ook daar mogen ze met alle liefde vanaf wijken... :p
    Het lijkt me best ingewikkeld als je ingeplande afspraken hebt en de kleine zijn zin er niet naar staat om in 'jouw' patroon van zowel voeden als slaap te passen. Ik denk dat ik er niet voor zou kiezen, maar wellicht heb je een kindje wat heerlijk voorspelbaar is wat slapen/ voeden etc is en is het wel haalbaar. Ik zou zelf niet rustig met mijn afspraak zitten als ik weet dat het weer 'zo'n' dag is.

3. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Eerlijk gezegd is dit niet erg realistisch. Als je baby nog erg klein is dan hebben ze geen vaste tijden om te drinken. Dus dan kan je het beste afkolven om de paar uur en af en toe live bv geven wanneer het uitkomt. Hoe ouder je kindje wordt hoe meer structuur je zult hebben maar dit kan ook van de ene dag op de ander weer omgegooid worden.

Kan je de eerste maanden niet stoppen met je werk?

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Bedankt voor de reacties. Grappig, zojuist met een vriendin gesproken die 2 kinderen een jaar borstvoeding geeft gegeven en die zij dat dit makkelijk kon, muv regel dagen. Maar dat kan ik opvangen door altijd gekolfde melk in de koelkast te hebben mocht het echt niet gaan en papa/oppas kan geven, met als focus zo veel mogelijk zelf geven. Ik zou er dan ook geen last van hebben als het "zo'n dag" is, want je weet dat de kleine kan drinken als het echt nodig is. Werk overigens niet in huis, dus wat dat aan gaat geen prikkels;) en ik zou het natuurlijk alleen overwegen als ik idd een beetje structuur en ritme kan ontdekken:") anders wordt het gewoon kolven en een ochtend afspraken plannen en die ochtend is dan voor papa of oppas, zoals andere moeders kindje ook naar kdv of gastouder brengen .

@sheann, ik heb natuurlijk zwangerschapsverlof maar ik vind mijn werk echt veels te leuk dus wil daarna wel weer aan de slag, is nu dus even puzzelen en denken hoe en wat mogelijk is. Stel bv is niet te plannen dan werk ik liever een hele ochtend wetende dat alles dan goed geregeld is in huis dan steeds in blokken van een paar uur, waardoor ik waarschijnlijk veel meer voedingen mis.

Bedankt voor het meedenken!

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het prima mogelijk is zoals je het zelf uitlegt. Je legt een een voorraadje in de vriezer voor als jij niet live kan voeden en kolft in tussentijd. Uiteindelijk zit je juist in een luxe positie dat je vaak live kan voeden en relatief weinig zal moeten kolven. Ik ken genoeg dames die lang voeden en elke dag op hun werk kolven.

6. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Dat is prima te regelen. Wel pas als je kindje circa 10/12 weken is en ik zou idd voor de zekerheid een flesje afgekolfde melk in de koelkast hebben staan. Mijn kind ging met 12 weken naar het kdv en daar hadden ze ook ongeveer tijden voor de voeding die ik zelf aangaf. Ik kolfde op mijn werk.

Om nu al te zeggen hoe de tijden vallen dat dat kan dat moet je zelf ervaren. Maar ik zou niet weten waarom niet.

Ik heb zelf een jaar volledige bv gegeven en ik ben echt niet altijd thuis geweest. En kolven is ook niet erg hoor. Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken dan houdt je je het langste vol.

Deel Deze Pagina