Flesweigeren en zorgverlof

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by MamaInSpee1979, May 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hallo, mijn dochter blijft ondanks oefenen op allerlei manieren met allerlei flessen en ondanks het inschakelen van een prelogopedist de fles weigeren. Als ik aan het werk ga kan ik de uren behorende bij het kolfrecht gebruiken om live te gaan voeden. Het probleem is echter dat ik gezien de reisafstand niet alle voedingen live kan gaan voeden. Mijn schoonouders gaan daarom ook proberen mij dochter naar mijn werk te brengen zodat het minder tijd kost.
    Mocht ze echt onvoldoende hebben aan de live voeding en dus vaker per dag gevoed moeten worden, kun je dan aanspraak maken op zorgverlof?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste MamaInSpee1979,

Wat vervelend dat de voeding van je kindje zo lastig gaat.

Ik weet niet of je aanspraak kan maken op zorgverlof; dat is een regeling die niet door UWV wordt uitgevoerd. Ik raad je aan om de mogelijkheden hiervoor met je werkgever te bespreken.

Meer informatie over het zorgverlof vind je op de website van de Rijksoverheid. Je kunt ook bellen met Informatie Rijksoverheid: 1400.

Ik wens je veel sterkte met deze lastige situatie.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page