Ziektewet naar wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Chantallcindy, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik zit nu bijna 1 jaar in de ziektewet en ga per 17 april over op de wazo
    Mij is steeds gezegd je dan meteen daarna wekelijks de wazo betaald krijg nu kreeg ik gisteren bericht dat ik nog 1 x ziektewet uitkering krijg en dat de wazo 4 weken kan duren? Klopt dit en waarom is dan gezegd dat de betaling meteen doorgaat niet echt handig als je straks 3 weken geen geld hebt terwijl je hoogzwanger bent.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 9 apr 2015
    Laatst bewerkt: 9 apr 2015
    Beste Chantallcindy,

Je wilt weten of het klopt dat het vier weken kan duren na ingang van je verlof voordat je een betaling van UWV krijgt.

Dit klopt, tenzij de aanvraag later ontvangen is dan dat je verlof is ingegaan. Dan krijg je binnen vier weken na ontvangst van de aanvraag een beslissing. In deze brief staat dan ook wanneer je de eerste betaling mag verwachten. Het hoeft geen vier weken te duren. Het kan vier weken duren.

Vervelend dat jou wat anders is gezegd. Uiteindelijk krijg je het wel met terugwerkende kracht.

Actuele informatie met betrekking tot de beslissing over je aanvraag staat op onze website en kun je hier terugvinden.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    En ik heb ook nog steeds geen bericht gehad dat de wazo ook echt toegekend word wel is dit telefonisch gemeld omdat ik zelf gebeld heb!

Mij wazo is in februari al aangevraagd vind het heel raar dat het dan zo lang moet duren voor je weet waar je aan toe bent zeker als je zwanger bent en al bijna moet gaan bevallen:s

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Chantallcindy,

Ik begrijp dat je al telefonisch bent geïnformeerd over het toekennen van je WAZO.

De WAZO verstuurt de (toekennings)brieven niet meer per post maar biedt deze digitaal aan. Zodra de toekenningsbrief is geschreven vind je deze in MijnUWV op uwv.nl.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Dat snap ik maar die toekenning is 3 maanden geleden al gedaan en heb nog steeds niks waarom moet dat zo lang duren ?

Ga een klacht indienen word echt zo niks wijzer van jullie echt belachelijk dit

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Chantallcindy,

Ik begrijp goed dat je gefrustreerd bent omtrent het wachten op de beslissing van je aanvraag.
    Heb je er behoefte aan dat ik je even bel, om na te gaan wat momenteel de status is?
    Zo ja, laat dan even je telefoonnummer achter in een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina