Ontslag?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door EyesOnly, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Hallo,

Ik werk al meer dan een jaar bij een mevrouw in de huishouding op basis van PGB. Er is een zorgcontrakt ondertekend. Nu zit mijn zwangerschapsverlof erop en ik belde vanmorgen om te herinneren dat ik morgen weer begin. Nu zegt ze dat het niet meer nodig is dat ik dus inprincipe ontslagen ben. Wat nu? Ik werk daar als freelancer heb daar ook een uitkering voor gekregen via uwv.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste EyesOnly,

Je geeft aan dat je na je zwangerschapsverlof niet meer aan het werk kunt bij de PGB-houdster.
    UWV kan niet beoordelen of dit in jouw geval zomaar kan.
    Het persoonsgebondenbudget wordt uitgevoerd door de Sociale Verzekerings Bank. Wellicht kunnen zij je nader informeren.

Ik kan je wel algemene informatie geven.

Als je werkt als freelancer ben je in de meeste gevallen niet in loondienst en is er geen sprake van een arbeidsovereenkomst.
    Dit betekent dat je opdrachtgeefster geen ontslagprocedure hoeft te starten als zij geen werk meer voor je heeft.

Voor meer informatie en advies kun je contact opnemen met het juridisch loket.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina