Ziektewet of volledig gewerkt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JongetjeM, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe hebben jullie het werken volgehouden?

1. Volledig doorgewerkt

2. Volledig in de ziektewet voor 20 weken

3. Volledig ziektewet na 20 weken

4. Deels ziektewet voor 20 weken

5. Deels ziektewet na 20 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij mijn beide voldragen zwangerschappen doorgewerkt tot aan mijn verlof, zonder ziektewet... maar wel met gebruik maken van de pauze regeling vanuit de Arbo-wet. Ik had nogal last van opstartproblemen ;) het extra uur pauze mocht ik aan het begin van mijn werkdag plakken. daarmee kon ik zonder al te veel verdere problemen doorwerken tot aan mijn verlof.

Werk: ik heb een kantoorbaan

2. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga proberen doorwerken tot 39 weken, het maximum wat in belgie mag. Heb bewust zoveel mogelijk verlof opgespaard zodat ik het nu kan opnemen.
    Ik denk wel dat er een andere regeling is vergeleken met nederland.
    Als je bij ons (op mijn werk toch) vroeger stopt, wordt dit van je bevallingsverlof afgehouden en dat heb ik toch liever niet. Zelfs al krijg je gewoon een griepje (na 34 weken), wordt die aantal ziektedagen afgetrokken van de 15 weken die je hebt na de bevalling.

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wow 15 weken verlof na je bevalling, hier heb je er minimaal 10 en extra als je later gestopt bent met werken.

4. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het 15 weken, waarvan je minimum eentje voor je bevalling moet opnemen dus in totaal 14 weken na de bevalling. Bij een meerling is het wel iets meer.:)

Deel Deze Pagina