beste uwv-webcareteam, Ik heb een vraagje over mijn verlof. Ik werk in het basisonderwijs. Ik ben vorige week met verlof gegaan en daardoor vallen er 5 weken van mijn verlof in de zomervakantie. Ik weet dat je in het basisonderwijs maximaal 3 weken terug krijgt van je zomervakantie. Nu krijg ik van het uwv een brief over mijn verlof waarin staat dat ik per 1 november weer moet werken (is de 16 weken verlof). Maar hier zijn dan nog niet de extra weken bij die ik krijg omdat mijn verlof samenvalt met de zomervakantie. Moet ik hiervoor bezwaar aantekenen, of is dit iets wat buiten het uwv omgaat (en straks met mijn werkgever geregeld moet worden)? Bij voorbaat dank!
Beste Dotty, Je hoeft geen bezwaar aan te tekenen tegen de brief van UWV. De door UWV betaalde Zwangerschaps-uitkering (WAZO) gaat over de vastgestelde periode van 16 weken. Extra weken verlof na 1 november omdat je verlof samenvalt met de zomervakantie moet je samen met je werkgever regelen. UWV is daar geen partij in. Actuele informatie vind je op deze pagina. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare