Ziektewet tgv bekkeninstabilliteit

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door karlijn, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik heb een vraag.

Als ik volledig ziekgemeld ben tgv mijn zwangerschap (ivm ernstige bekkeninstabilliteit), kan mijn leidinggevende dan van mij verwachten dat ik aanwezig ben (ik doe dan aangepast werk) op de dagen dat ik ingepland zou zijn?

Vandaag zou ik ook aanwezig zijn, Maar ik had teveel pijn waardoor ik mij bij mijn leidinggevende afgemeld heb.
    Ik kreeg hierop de volgende reactie:

"Goedemorgen Karlijn,

Dat is begrijpelijk, ik trek jouw klachten niet in twijfel.
    Maar ik wil je wel op het hart drukken naar de collega's en clienten toe, gezien de drukke omstandigheden het wel te blijven proberen. Ook al is dat op een ander moment a.u.b.
    Met vriendelijke groet,
    .......

P.S. Daarnaast ga ik je toch aanmelden bij de bedrijfsarts en de reintegratie deskundige."

Wat moet ik hier nu mee? Ik ben toch volledig ziek gemeld? Hoe kan ik dan om 06:00 uur 's ochtends als ik me gereed zou maken voor werk, Maar teveel pijn heb, aan mijn collega's en cliënten denken?

Ik voel me nu half schuldig dat ik mij afgemeld heb. Dit is toch te gek voor woorden? Ik baal al dat ik zo vroeg in de ziektewet zit en dan gebeurt dit ook nog eens.

Ik ben blij dat de bedrijfsarts ingeschakeld wordt. Hier vroeg ik vorige week al om maar dat was volgens hem nog niet nodig.

Een reïntegratie deskundige begrijp ik echter niet zo goed, want mijn bekken klachten zullen niet minder worden, die zullen alleen maar toenemen naarmate mijn zwangerschap vordert, vooral gezien mijn vorige zwangerschap.
    Alsof ik weer zou reïntegreren op het werk?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hoi Karlijn,

Wat rot voor je dat je zo’n last hebt van bekkeninstabiliteit.

Je vraagt wat je leidinggevende van je mag/kan verwachten.

Omdat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap betaalt UWV je uitkering. Jouw werkgever blijft echter verantwoordelijk voor je re-integratie. Ik adviseer je om contact met je leidinggevende op te nemen en samen te overleggen hoe jullie dit op kunnen lossen. Je kunt bespreken wat jij van haar verwacht en wat zij van jou kan verwachten. Je kunt ook aangeven hoe haar mailtje bij je is overgekomen. Het is niet de bedoeling dat jij je hierover schuldig gaat voelen. Dit zal ook niet de bedoeling van jouw werkgever zijn.

Het is belangrijk dat de werkgever vinger aan de pols houdt, ook als de verwachting is dat je (binnenkort) niet weer aan het werk kunt. Je geeft aan dat je een afspraak bij de bedrijfsarts hebt. Met hem/haar kun je alles over je zwangerschapsproblemen bespreken.

Sterkte.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina