Beste UWV medewerker, Ik heb 2 vragen: 1. Ik ben vorig jaar een paar weken voor mijn verlof in de ziektewet gegaan d.m.v. mijn bloeddruk en bekkenpijn nu ben ik na de bevalling nog in de ziektewet gebeleven maar nu door een postnatale depressie. Nu heb ik laatst al een evaluatie moeten doen en zeiden ze dat ik het 2de spoor in ga, maar zit voor dit probleem nu ruim een half jaar in de ziektewet nu zeiden ze wel dat de 16 weken bevallingsverlof eraf gaan van mijn totaal wat je max in de ziektewet mag zitten (2 jaar) maar ik vind het vreemd waarom ik nu dus al in het tweede spoor zit kunt u mij hier meer over vertellen? 2. Mijn werkgever krijgt nu een uitkering van het uwv en ik krijg gewoon via mijn baas mijn salaris maar hij houdt wel 5% in van wege ziekte. In mijn contract staat idd met ziekte doorbetaling van 95% maar geld dat ook in dit geval? Vind het namelijk best oneerlijk dat hij 5% inhoud terwijl hij zelf wel 100% vergoed krijgt. Alvast bedankt voor is reactie. Groetjes
Hallo MayB, Ik begrijp dat je wilt weten waarom jouw werkgever jou na een half jaar spoor 2 laat volgen en waarom de werkgever 5% inhoud op jouw salaris? Helaas kunnen wij hier niet in adviseren, ik zou je aanraden contact op te nemen met het Juridisch loket. https://www.juridischloket.nl/ Met vriendelijke groet, Eline UWV Webcareteam