Hoi, Per 1 maart ben ik na een vaststellingsovereenkomst werkloos en dus een ww uitkering aangevraagd. Nu ben ik er dus in die tijd achter gekomen dat ik in verwachting ben. wanneer en hoe moet ik dit aangeven bij uwv?
Beste Trieske86, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt per 1 maart een WW-uitkering aangevraagd en wilt graag weten wanneer je aan UWV moet doorgeven dat je zwanger bent. Je hoeft niet aan UWV door te geven dat je zwanger bent. Ben je vanwege je zwangerschap niet meer (volledig) beschikbaar voor werk, neem dan even contact op met de adviseur werk via de werkmap. Aan het eind van je zwangerschap heb je recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkeirng (WAZO). De WAZO kan je ongeveer 8 weken voor de uitgerekende datum aanvragen. Dit doe je door contact op te nemen met UWV Telefoon Werknemers, telefoonnummer 0900 9294. Tijdens de zwangerschapsuitkering wordt je WW-uitkering stopgezet. Heb je na afloop van het verlof nog geen werk, dan kan je de WW-uitkering laten herleven. Actuele informatie over het aanvragen van een zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV