Mijn dochtertje moet misschien opgenomen worden in het ziekenhuis vanwege een zware longontsteking.Ik wil zelf ook in het ziekenhuis blijven slapen en zoveel mogelijk bij haar zijn omdat ze nog maar 5 jaar is.Nu heb ik vakantie dus is dat geen probleem maar maandag moet ik eigenlijk weer werken wat ik natuurlijk niet zie zitten. Kan ik hiervoor vrij vragen op mijn werk of me ziekmelden ? Kan mijn werkgever mij verplichten te komen werken ? Hopelijk hebben jullie antwoord want ik kan er op internet niks over vinden. Groetjes MamaMissP
Beste MamaMissP, Als je vanwege de zorg voor je dochter tijdelijk niet of niet volledig kunt werken, heb je mogelijk recht op zorgverlof. Er is kortdurend en langdurend zorgverlof. Beide vormen moet je aanvragen bij je werkgever. Leidt de aanvraag van zorgverlof tot problemen? Neem dan contact op met de afdeling personeelszaken van het bedrijf. Als ook dat geen oplossing biedt, kun je een vakbond of juridische hulp inschakelen. Actuele informatie vind je op de website van de Rijksoverheid. Ik wens jou en je dochter veel sterkte. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare