vorige maand 3 weken vakantie gehad dus geen ort nu lage uitkering

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by staartje, Jul 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. staartje

staartje Bekend lid

Feb 5, 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Hallo, ik werk in de zorg en krijg me ort altijd een maand later uitbetaald, nu ben ik sinds deze maand ziek ivm zwangerschap en hebben ze de ort van vorige maand aangehouden tewijl ik toen dus maar voor 1 week ort gehad heb ivm vakantie terijl ik normaal best veel ort krijg kan dit niet opnieuw berekend worden? me salaris was deze maand nu 1075 euro en normaal is het altijd minimaal 1200 euro en meer als ik extra diensten draai. maar dit krijg ik nu heel me verlof en dat is schikken omdat mij verteld was dat je 100 % uitbetaald krijgt.

heeft u hier een andwoord op ? alvast heel erg bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Staartje,

De berekening van je Ziektewet-uitkering wordt gedaan aan de hand van je inkomen van één jaar voorafgaand aan je eerste ziektedag.
    UWV gebruikt hiervoor het Sociale Verzekeringsloon dat je ook op je loonstroken ziet staan.

De ORT wordt door je werkgever berekend.
    UWV is hierin geen partij.
    Ik adviseer je in overleg te gaan met je werkgever over eventuele herberekening van je ORT.

Voor meer informatie over de wettelijke of cao regels over de berekening van de ORT verwijs ik je naar de vakbond, het juridische loket of je rechtsbijstand.

Ik wens je veel succes met deze lastige situatie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page