22 mei heb ik tijdens mijn werk een gecompliceerde beenbreuk opgelopen. Mijn been lag zo in puin dat ik, ondanks mijn zwangerschap, direct geopereerd moest worden. De revalidatie kan een jaar duren. Nu ga ik met 34 weken met verlof ivm mijn ziek zijn. Voor mijn verlof zal ik niet terug keren gezien de zware verwonding en de aard van mijn werk. Nu heb ik begrepen dat je na een jaar ziek zijn gekort wordt op je salaris. Of het voor mij zover gaat komen weet ik natuurlijk niet. Mijn vraag is eigenlijk: tellen mijn 16 weken zwangerschapsverlof ook als ziek zijn? Of is het in theorie zo dat ik ongeveer 22 september 2014 pas een jaar ziek ben (22 mei 2013 plus 16 weken ongeveer maakt denk ik rond 22 september). Ik hoop dat jullie mij van uitleg kunnen voorzien.
Beste Daantje2011, Als je met zwangerschapsverlof gaat telt dit verlof niet mee voor je totale ziekteperiode. Je zwangerschapsuitkering komt in de plaats van je Ziektewet-uitkering en telt niet mee voor de totale duur van je ziek zijn. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel sterkte met je been en een goede zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare