Beste UWV, Ik heb een vraag over de ZEZ-uitkering. Ik ben sinds september 2017 ingeschreven als zzper. En in november 2017 een maatschap begonnen met een collega. Nu verwacht ik in november 2018 een kleintje. Ik zou graag willen weten of ik aansprak kan maken op de ZEZ-uitkering. Ik werk namelijk meer dan 1225 uur per jaar, maar mijn inkomsten zijn echter nog nihil. Dit komt doordat mijn onderneming nogal nieuw is in de zorg en ee dus een lange opstartfase nodig was. Inmiddels krijgen we inkomsten maar dat is nog erg weinig. Nu moet ik dus helaas een aantal maanden stoppen met werken. En ligt het bedrijf voor een groot gedeelte stil. Kan ik wel aanspraak maken op de ZEZ- uitkering of heeft dat geen zin omdat er gekeken wordt naar de winst die je hebt gemaakt vorig jaar, ookal werk ik wel meer dan 1225 uur aan mijn onderneming? Bij voorbaat dank voor uw uitleg!
Hallo Noorcor, Begrijpelijk dat je graag wilt weten of je aanspraak kunt maken op de ZEZ-uitkering. Om recht te hebben op de ZEZ-uitkering moet jouw situatie aan de voorwaarden voldoen. De voorwaarden voor de ZEZ-uitkering vind je hier: http://bit.ly/2nfVsFk. Ik raad je aan om de ZEZ-uitkering aan te vragen. De beoordelaar gaat dan voor jou kijken of je aan de voorwaarden voldoet en hoe hoog je eventuele ZEZ-uitkering wordt. Zodra de ZEZ uitkering is toegekend, vind je de beslissingsbrief in Mijn UWV. Hierin staat dan ook de hoogte van de uitkering. Ik wens je nog een voorspoedige zwangerschap toe! Met vriendelijke groet, Lisanne UWV Webcare