Hallo, Eind november 2013 heb ik een miskraam gehad. Hierdoor heb ik mij een paar dagen ziekgemeld bij mijn werkgever. Omdat het om een miskraam ging werd het doorgestuurd naar jullie (uwv). Ik heb telefonisch contact met jullie gehad en ook meerdere brieven ontvangen. Ik had recht op een uitkering en het dagloon was berekend. Nu is mijn vraag wanneer krijg ik dit geld? In de brief stond dat het uitgekeerd zou worden na mijn werkgever. Maar tot nu toe heb ik nog niks ontvangen. Ik heb nu mijn loonstrook van deze maand en daarop is nog niks terug te vinden. Ik neem toch aan dat het apart word weergegeven op een loonstrook als het geld van jullie verekend zou zijn? Ik heb een 3uur contract maar werk hier altijd boven dus ik zie duidelijk op mijn loonstrook dat het nog niet verekend is. Kan dit ook nog in februari verekend worden of had dat allang gebeurt moeten zijn? Hopelijk heeft u een duidelijk antwoord hierop. Alvast bedankt!
Beste Biirdy, Je wilt weten wanneer je de uitbetaling van je Ziektewet-uitkering krijgt. Als UWV uitbetaalt aan de werkgever merk je niets van de betaling. De werkgever betaalt je loon door en hij verrekent de uitkering met je loon. Actuele informatie over uitbetaling van je Ziektewet-uitkering vind je hier. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van je verlies. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare.