Beste uwv webcareteam, Ik ben net een paar weken geleden bevallen. In maart loopt mijn zwangerschapsverlof af en ben tijdens mijn zwangerschapsverlof mijn baan kwijt geraakt ivm bezuinigingen. Ik had echter een 0 uren contract maar wel recht op WAZO. Heb ik ook recht op een ww uitkering ondanks het feit dat ik een 0 uren contract had? ik hoor het graag!
Beste Krullie10, Ook een 0-urencontract kan recht geven op WW. De voorwaarde voor WW is dat je ten minste 26 weken hebt gewerkt in de 36 weken voordat je werkloos werd. In jouw geval, in de 36 weken voordat je met verlof ging. Daarnaast moet je voor het aantal uren dat je verliest beschikbaar zijn voor werk, en daar actief naar solliciteren. En het moet niet je eigen schuld zijn dat je werkloos wordt. Als je aan deze voorwaarden voldoen, kun je een WW-uitkering krijgen. WW vraag je online aan via www.werk.nl, waar je je ook kunt inschrijven als werkzoekende. Dat kan een maand voordat je verlof eindigt. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare