Ziektewet uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Iliana, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iliana

Iliana Lid

28 mei 2011
    26
    0
    0
    Technisch tekenaar
    Beste UWV medewerker,

Ik heb geprobeerd telefonish kontakt op te nemen maar dat is wat lastig omdat ik alle openingstijden op mijn werk ben.
    ik ben flink ziek geweest van een miskraam en na bijna twee weken via natuurkijke weg geprobeerd, uiteindelijk toch gecureteerd. Door druk van de werkgever ben ik iets te vroeg weer begonnen en dus nog drie weken (tot nu toe) last van m'n buik.
    De arbo medewerker heeft mijn toestemming gevraagd om deze uitkering via het UWV te kunnen regelen. Daar heb ik inmiddels bericht van. De uitkering wordt aan mijn werkg. betaald en deze dient mijn loon als normaal uit te keren. Nu is mijn vraag of alle premies en ook mijn spaarloon gewoon betaald worden. En of ik er op een andere manier nadeel van ondervind.

Groeten Iliana

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Iliana,

Gecondoleerd met je verlies.

Als je ziek bent door een miskraam kan een werkgever voor jou een Ziektewet-uitkering bij UWV aanvragen. De uitkering wordt aan de werkgever uitbetaald.
    Je merkt hier meestal niets van. Je werkgever betaalt je loon door zoals je dat gewend bent. Premies en spaarloon worden betaald.

Heb je nog vragen over de loondoorbetaling neem dan contact op met de werkgever.
    Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina